Maria, mitt i tonåren

Alla inlägg den 6 februari 2009

Av Maria - 6 februari 2009 20:07

Jisses vad skönt!! Skoldagen idag var bra, proven gick bra :)

Hade matte och satt och slet mig i håret av ilska (inte riktigt så grymt kanske..) över att jag inte förstår!! Jag känner mig helt totalt lost in space när det gäller matte! Tur att jag inte valde naturvetenskap..


Nu har jag fått svar på alla mina frågor om gymnasieansökan så ikväll ska den in! Vet att jag sa att jag skulle skicka in den häromdagen men jag kom på en till fråga. Lika bra att vara hundra innan man gör något!!


Nu har jag,syster och pappa nyss kommit hem från Ica Maxi. Jag köpte lite gotta som jag har tänkt att äta ikväll med en stooooor kopp te,eller varm choklad, eller kanske loka? Jaja..vi får se :) Men jag ska iaf kolla på Let´s Dance invirad i filtar, med tända ljus, mitt godis och vad det nu blir för dricka! Jag håller på Laila Bagge! ;) Höll på Mojje förut då han var en stor favorit när jag var liten, men han fick akut hoppa av programet och Niklas hoppade in, men han var inte lika mycket favorit. På min önskelista till dagens mat stog det kotlett och popatisgratäng, dock vart det ingen gratäng då syster ska ha en liten tjejmiddag här hemma imorgon och ska äta det då.

Men klyftpotatis vart de! Med palsternackor och morötter. Yummi!

Än har vi inte ätit och jag såg just hur mycket klockan var! Inte konstigt att jag är lite småhungrig :p


Sitter och blir frestad av godiset som ligger framför mig. Men det ska jag spara till sen:)


Lite marsvin också! Smorde tassar på utställningsgänget idag!

Jag måste vänta med att anmäla då jag inte vet om Sickan ska ställas än. Vi måste få klartecken från J om hanen först. Men även om inte hon blir med kommer det bli ett stort gäng! Alina ska helt klart ställas i ras! För häftigare pälsriktning har jag då inte sett! Den är som ull och ligger helt framåt. Dock är den mjuk men tät som jag vet inte vad! Jag såg för ett tag sen att hon är väldigt lik en skinny i profil. Samma öron,ögon och huvud. Bara pälsen som gör skillnad! Och lilla Bea som längre inte är någon liten bebis har blivit av med sin underull. Hon har blivit riktigt stor min fina lilla skrutt! :)

Prinsessan är för tillfället helt perfekt i kroppen! Ska bli så kul att få ställa henne i Valbo igen!! :D Jag ska till Sara på fredagen innan och biljetterna är redan bokade. Har fått önskemål från henne att Prinsessan blir de djur som får följa med upp då :) Får se hur jag lyckas få upp alla de andra.


Nu ropar dom om hjälp ute i köket!

See ya!

Presentation

Maria Uusimäki heter jag och är 18 år. Pluggar till djurvårdare på Spånga gymnasium, andra året. Mitt största intresse är marsvin, som tar upp en stor del av min vardag och även bloggen. Men det skrivs även om tankar drömmar och vardagen.

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3 4 5 6 7 8
9 10 11 12 13
14
15
16
17
18
19 20
21
22
23
24
25
26
27
28
<<< Februari 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards