Maria, mitt i tonåren

Direktlänk till inlägg 27 oktober 2009

Rubrik saknas

Av Maria - 27 oktober 2009 13:19

Och varför har bloggagratis börjat med reklam nu för !? Det är ju bara jobbigt när man ska hålla på att läsa ju..

Jaja.


Jag är orolig för Bea. Hon äter ingenting själv. Vi har stödmatat henne med Critical Care sedan i fredags kväll och det går inte framåt.. Tack och lov hade vi det hemma så mamma började mata henne direkt när hon såg att hon inte mådde bra. Och tur var väl det, för annars hade hon nog kroknat ihop för länge sen. Hon hatar varkligen Critical Care och det känns grymt att tvinga henne. Men allt är ju för hennes eget bästa. Hon har också lite blodblandade flytningar. Precis som Prinsessan hade..Men nu hade vi Bactrim hemma som tur var så vi började med en kur så fort vi såg det. Hoppas Bactrim biter, annars får vi åka in till veterinären med henne för att få starkare antibiotika.

Får tårar i ögon av bara tanken att hon inte ska klara sig. Då vet jag bokstavligen inte vad jag gör. Hon är min favorit ju..Så stark personlighet. Näe, jag börjar gråta när jag skriver såhär!


Till något annat nu. Idag fyller pappa år! Då han började vid 7 idag så firar vi honom i eftermiddag med presenter och så :) Tror även hans bror ska komma förbi. Och jag har absolut ingenting att göra, och för att inte stå och titta på Bea hela dagen så bakar jag äppelpaj :) Var riktigt länge sen jag bakade. Förut var jag helt tokig i att baka, men nu har jag glömt bort/inte orkat/ inte haft tid.


Har trimmat på Doris och Junipher idag också. De båda är riktigt fina i kroppen och eftersom de båda har en stoooooor kärlek till kligröt så ser jag fram emot att få visa dom! Junipher är iof inne i världens slyngelålder nu. Och har väl inte den där underbara typen hon föddes med just nu men det kan ju vara kul att få en bedömning på henne ändå. Sen hur still hon sitter på plattan är ju en annan sak.. :p

Måste filma någongång när jag ställer in kligröt i deras bur. Det är 4 unghonor som går där och alla är toookiga i kligröt. Ställde in ett fat igår och Doris och Junipher stog på ena sidan, och Debora och Gudrun (har för min hon är döpt till det :p) stog på andra sidan och det var en kamp och fatet kan jag säga. När Debora som är störst tog upp hela fatet knuffade Doris som bestämmer i buren bort henne allt hon kunde för att hon skulle få. Kanske får ställa in två fat nästa gång :p

Jocke ska få åka hem på söndag också. Kommer kännas tomt utan honom faktiskt. Han hänger alltid över burkanten först när man kommer in. Men jag känner ju ägarn så jag får ju träffa han fler gånger ;) Apropå det, henne ska jag ringa! Men först ska jag nog göra mig lite lunch mitt i pajbaket :)

 
 
Denise

Denise

27 oktober 2009 15:12

Neeej vad tråkigt, håller verkligen tummarna hårt, hårt för Bea!

Tack Maria! Det gick bra igår :) Kram!

http://novastardust.bloggagratis.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Maria - 9 augusti 2011 10:58

läs min blogg på mariauusimaki.blogg.se istället!

Av Maria - 4 augusti 2011 16:55

Jag får inte till det med att ladda upp bilder från mobilen hit till bloggen, så jag byter blogg till blogg.se. jag hoppas att ni tappra läsare som följer mig här fortsätter i blogg.se. den nya bloggen heter mariauusimaki.blogg.se :-)...

Av Maria - 4 augusti 2011 11:20


Godmorgon! Varje dag (förutom igår när grannen klippte gräset) så har jag sovit till 11. En perfekt tid, precis lagom till solen börjar bli varm och solvänlig!   Tänkte bara tipsa er om karotentabletterna jag äter. Jag började med dem för att jag...

Av Maria - 4 augusti 2011 00:37

Kvällens egentliga planer gick i kras, börjar tröttna på att arrangera saker när folk hoppar av i sista sekund! nu blev kvällen bra, om inte bättre, ändå. jag och marcus åkte in till stan, köpte med oss lite fika och satte oss vid slussen. Södertälje...

Av Maria - 3 augusti 2011 09:47

Vaknade rätt så tidigt idag, vår morgonpigga granne vars gräsmatta börjar precis utanför mitt fönster fick för sig att klippa gräset imorse. Men - mer tid till att sola!   För ett tag sedan nämnde jag det där skolarbetet som jag fått en idé till....

Presentation

Maria Uusimäki heter jag och är 18 år. Pluggar till djurvårdare på Spånga gymnasium, andra året. Mitt största intresse är marsvin, som tar upp en stor del av min vardag och även bloggen. Men det skrivs även om tankar drömmar och vardagen.

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2
3
4
5
6
7 8
9
10
11
12
13
14 15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27 28 29
30
31
<<< Oktober 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards