Maria, mitt i tonåren

Alla inlägg den 14 oktober 2009

Av Maria - 14 oktober 2009 19:15

Onsdagar är inte min favoritdag. För jag är hemmifrån i 13 timmar! Går hemifrån halv 6 och kommer hem halv 7.

Alltså i princip nyss hemkommen. Har precis ätit lite och tittat på de bedårande små liven. Vill ännu inte ta upp dom då hon inte helt säkert kommit igång med digivandet. Så ni får hålla er någon eller några dagar med bilder!

Vad vi vet är att creamtjejen stannar, utan tvekan. Sen skulle jag gissa på att ialla fall 2 av buffarna blir tillsalu. Men man kanske inte ska ropa hej förän de är några dagar. Men om någon vill ha en ljuvlig buff för utställning (ja eller kel såklart) så vet ni vart de finns ;)

Något annat jag upptäckt. Lilla Amalia som var den första buffbebis jag sett har jag nu lärt mig ha en usel färg :p Man ser Wera och hennes bebbs med världens glödigaste färg! Och Amelia med någon blaskig blek buff. Men så nedrans söt och gó är hon ändå! :D

Stackarna Doris och Junipher har fått möta den hemska pincetten för första gångerna i sitt liv. Men de är faktiskt duktiga för att vara nybörjartrimmare! Ska bli så kul att ställa dom! Kul att en är i junior och en i senior också! :D


Nu ska jag strax sätta mig och plugga en liten stund. Men det är ett roligt ämne och då är det kul att plugga!

Sen ska jag lägga mig innan 9.. sååå trött!

Av Maria - 14 oktober 2009 05:34

Skriver lite snabbt, måste rusa till bussen snart.


Imorse när ja kom upp satt Mrs Waddington (Wera) med sina bebisar! Fyra stycken REJÄLA knoddar. 2 buffhanar, en buffhona och en creamhona. Alla har den vackraste typen jag någonsin sett. Ögon och öron är fina dom med! Inga veck någonstans! Wera blir extremt stressad när man är och rör vid henne och hennes ungar så jag vill inte stressa henne alltför mycket. Får väga dom till kvällen men jag skulle gissa på uppemot 90 gram styck. Rejäla ungar för att vara 4!


Nu måste jag kila, förhoppningsvis kommer bilder och lite mer info ikväll :)

Presentation

Maria Uusimäki heter jag och är 18 år. Pluggar till djurvårdare på Spånga gymnasium, andra året. Mitt största intresse är marsvin, som tar upp en stor del av min vardag och även bloggen. Men det skrivs även om tankar drömmar och vardagen.

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2
3
4
5
6
7 8
9
10
11
12
13
14 15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27 28 29
30
31
<<< Oktober 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards