Maria, mitt i tonåren

Alla inlägg den 28 oktober 2009

Av Maria - 28 oktober 2009 13:48

Eller ja..buff är hon väl, kanske? Isf en grymt dålig buff men..

Passade som sagt på att fota djuren när solen var framme idag. Men såklart fanns det knappt några batterier i kameran och nu är det för mörkt igen. Men jag hann få bilder på Amelia och creambebisen! se och njuuuuut :D


Amelia Queen, 5v

      


Creambebis, no name :p 2v

  


Av Maria - 28 oktober 2009 09:23

jag kan inte sova längre idag. Vaknade kvart i nio, hade fått för mig att Bea låg död i buren. Sprang upp men hon levde. Vaknade vid 6 med samma känsla. Hon måste klara det här! :'(

Jag kanske är lite fjantig som håller på såhär men jag blir sur på mig själv. Hon måste ha fött medans jag var hemma i fredagskväll. Om jag hade gått in till henne precis innan jag gick hemifrån kanske jag räddat livet på ungarna. Eller om jag inte ens utsatt Bea för detta.. Tog upp henne nyss, hon har gått ner från 1140 som hon vägde innan kull, till ynka 930.. Igår fick vi upp henne till 941 som mest, men under natten sjunker vikten massor. Jag får ju trösta mig med att jag har ju liiiite Bea blod i andra djur. Prinsen har Sickan som mormor och även Beas morfar någonstans i släkten.


Igår var som sagt min farbror här på födelsedagsfika. Det var trevligt att träffa honom igen, var ett himla tag sen!

Åh, ser att solen skiner! Kanske ska försöka ragga upp en systemkamera för att fota lite djur? :D Börjar med min vanliga och ser om det blir några bra bilder.


Presentation

Maria Uusimäki heter jag och är 18 år. Pluggar till djurvårdare på Spånga gymnasium, andra året. Mitt största intresse är marsvin, som tar upp en stor del av min vardag och även bloggen. Men det skrivs även om tankar drömmar och vardagen.

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2
3
4
5
6
7 8
9
10
11
12
13
14 15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27 28 29
30
31
<<< Oktober 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards