Maria, mitt i tonåren

Alla inlägg den 24 oktober 2009

Av Maria - 24 oktober 2009 22:56

Hon har ätit allt vi erbjudit idag, morot,vitkål, persilja och alla sorters hö vi kunde hitta i vårt hö förråd ;)

Ögonen är pigga och hon är nyfiken när man har henne uppe. Men hon har fått bytt bur, vet inte om det är jag som är helt crazy men dom kanske mår dåligt av att gå kvar i buren när de mist alla ungar? Är nog bara jag som är helt fläng...


Idag har familjen varit en sväng till Skärholmen, jag som smsat på toook för mycket fick hålla igen men shoppandet.

Men två linnen fick jag med mig hem iaf, för det behövde jag verkligen! Vanliga bas-linnen, ett svart och ett vitt ;)


Tyckte häromdagen att min mobilkostnadsak ökade onormalt mycket med tanke på att jag knappt ringt något.

Jag har så att jag kan ringa ett nummer och se hur mycket jag ringt för. Då jag har 3000 gratis sms så brukar det inte ligga på så mycket. Men när jag tittade och det låg på 280 började jag fundera. Speciellt när det några timmar senare låg på drygt 300 och jag inte ringt någonting! Kollade upp det då det verkade helskumt. Men det var helt enkelt så att jag skickat över de där 3000 smsen och får snällt betala 69öre för varje sms. Så nu har jag sms förbud för mig själv.. Hua vad jag kommer få betala mycket :(

Nästan pinsamt att man smsar så mycket..måste bli ändring på det!

Jag tror en av den mest skyldige börjar på S och slutar på ara ;)

Av Maria - 24 oktober 2009 16:51

Det som inte fick hända har hänt..

Bea födde döda ungar igår. Fyra stycken. Hon själv är inte fullt så pigg, men vi har dunderkoll på henne och jag har varit och rotat bland höet och letat det finaste, tunnaste och grönaste. Och det åt hon iaf. Har även varit iväg och skaffat pipetter utifall vi måste börja stödmata.

Henne kan jag bara inte förlora.. Snälla håll en tumme för att hon klarar sig :(


Annars då har jag lov nu. Så skönt! Växt och djurlivsprovet i fredags gick huuuur bra som helst! Jätte nöjd! :D

Nu ska jag gå och pussa lite på Bea! Ge henne lite Critical Care i förebyggande syfte.

åh :(

Presentation

Maria Uusimäki heter jag och är 18 år. Pluggar till djurvårdare på Spånga gymnasium, andra året. Mitt största intresse är marsvin, som tar upp en stor del av min vardag och även bloggen. Men det skrivs även om tankar drömmar och vardagen.

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2
3
4
5
6
7 8
9
10
11
12
13
14 15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27 28 29
30
31
<<< Oktober 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards