Maria, mitt i tonåren

Alla inlägg den 5 oktober 2009

Av Maria - 5 oktober 2009 20:55

Känns lite dammigt här måste jag säga. Har inte så mycket att blogga om, och då blir det bara tråkigt att läsa.

Var ju hos Sara i helgen, lika kul som vanligt. Vi är då bra tokiga.. Lika hemskt att säga hejdå varje gång..

Tanken när man kommer på fredagen att - redan i övermorgon ska jag hem. Kan man inte ta ledigt en vecka eller så? Nog för att skolan är rolig. Men att vara hos Sara slår allt annat. Är nästan hes för att jag skrattat och gapat så mycket! Bara en sån sak som att kuta till affärn tre minuter innan de stänger med en nakenhund i famnen. Det är jag och Sara i varsitt nötskal de :p Ska inte gråta floder för det, för vi kommer ju ses snart igen! :D


Skolan idag var bra. Har en underbar vecka framför mig. Idag hade jag tre lektioner, kände mig helt fullproppad i huvudet och ville bara plugga plugga plugga! Och nog fasen gjorde jag det! Gjorde klart en svenska uppgift påvägen hem som inte ska vara inne förnst om några veckor! *stolt* Imorgon går jag från 9,10 - 11,00. matte prov. Känns lungt! På onsdag orientering i Kallhäll i två timmar, sen hem. Torsdag iof från 8 till halv 2. Men ska sätta mig på favvofiket och plugga med en vän jag inte sett på 100 år. Ska bli mysigt. Fika länge, plugga och snacka gojja i massor. På fredag går jag som alltid 9-11. Rätt skön vecka om jag får säga det själv :D I helgen händer det något spännande! Jag ska på körkortslektionsgrej! Har boken här framför mig, sitter och läser lite medans jag dricker te och äter chokladbollar! Mig bakom en ratt, känns fel :p Men jag älskar att köra allt som har med hjul att göra!

Minns en motorcykel som fanns när vi var på Universeum i Göteborg. Man satt som på en motorcykel och skulle följa en väg som var på en tv. Man lutade i svängarna, blinkade, väntade i trafikljus osv. Om man körde för fort fick man polisen efter sig. Satt vid den där länge kom jag ihåg. Och en kille som kanske var i 15 års åldern (några år äldre än vad jag var då) tittade på mig lite surt då polisen tutade efter honom titt som tätt och han krockade och hade sig. Ska kanske inte hoppas för mycket, får vänta och se tills jag sätter mig bakom ratten helt enkelt!


Nu ska jag sätta mig framför tven ett tag innan det är läggdags!


Presentation

Maria Uusimäki heter jag och är 18 år. Pluggar till djurvårdare på Spånga gymnasium, andra året. Mitt största intresse är marsvin, som tar upp en stor del av min vardag och även bloggen. Men det skrivs även om tankar drömmar och vardagen.

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2
3
4
5
6
7 8
9
10
11
12
13
14 15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27 28 29
30
31
<<< Oktober 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards