Maria, mitt i tonåren

Alla inlägg den 11 oktober 2009

Av Maria - 11 oktober 2009 15:19

Jag tror jag såg snö nyss!! Det regnade och jag stog och tittade ut. Antingen var det hagel eller snö. Men ingen trodde på mig när jag sa det. Mamma och Marcus skrattade bara :p


Har skrivit anmälan till idag. Efter mycket tänkade och velande och ändrande vart det bara Junipher och Doris som hänger med. Ja sen mammas Debora såklar. Både selfarna ska ställas i pet och ras. Måste sätta igång att trimma..dom är aldrig trimmade förut. Jo, Doris lite grann men inte allt mycket. Eftersom det är vår lokalavdelning som anordnar det kan det vara skönt att inte ha så mycket djur. Får bli till Brändåsen istället!

Har skrivit klart reggpapprena till Junipher och Amelia också :) Ska slänga i dom i postlådan när jag passerar en sådan :) Har även försökt fota lilla yrvädret. Så fort man tar henne från mamman skriker hon i högan sky! Fick en skaplig bild på henne iaf. Har lagt upp den på hemsidan. Fick ju göra en sida med födda kullar nu ju! :D


I buffhonan Mrs Waddingtons (Weras) mage sparkar det som sjutton! Den är så spänd så man tror hon ska spricka. När som helst kan det komma ungar där! Bea har ganska exakt två veckor kvar och jag tror inte det är så många ungar där. Kanske kan fota hennes mage och lägga ut en bild. Definitivt inte mer än 3 ungar. Men Wera däremot har nog några fler, 4 kanske.


Imorgon står det plugg på to-do listan. Har en hel del matte att göra. Sen ska jag skriva en labrapport från i fredags då vi tittade på djur och växtceller i microskåp. Jag och L fick en liten krabat med i vår växt som vi tittade på. Men han krälade ur bild rätt fort och sen hittade jag honom inte igen. Har prov om någon vecka också, passar nog på att plugga lite till det också! Har alltså grejer att göra hela dagen. Ska nog ladad upp med lite godis, allt blir mycket lättare då! :p

Presentation

Maria Uusimäki heter jag och är 18 år. Pluggar till djurvårdare på Spånga gymnasium, andra året. Mitt största intresse är marsvin, som tar upp en stor del av min vardag och även bloggen. Men det skrivs även om tankar drömmar och vardagen.

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2
3
4
5
6
7 8
9
10
11
12
13
14 15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27 28 29
30
31
<<< Oktober 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards