Maria, mitt i tonåren

Alla inlägg den 7 oktober 2009

Av Maria - 7 oktober 2009 16:58

Har orienterat idag i Kallhäll i två timmar, sen fick vi åka hem. Om jag redan var utställningssugen kan jag ju säga att jag vart ännu mer sugen när jag var i Kallhäll! Nåja, det är inte så långt kvar! När jag kom till Södertälje gick jag och kikade på lite vinterjackor och skor. Hittade den ultimata Maria-jackan. Men priset var inte det ultimata maria-priset.. Får leta vidare. Skor såg jag inte ett enda par jag ville ha. Varför ska alltid skor vara så svårt? Liksom, vilken morgon som helst när man vaknar kan det vara svinkallt, eller det är det ju redan men man överlever iaf med skinnjacka och tygskor. Men någon morgon kanske man inte gör det, så det är lite panik.


Har börjat knåpa ihop anmälan till Kallhäll nu. 5 djur tror jag det blir, förhoppningsvis. Om registreringen hinner tillbaka. Annars blir det fyra med alla i pet och en i ras. Mest hanar för en gång skull! Har bara ställt hane två gånger! Bebisen växer så det knakar. Har tomt i huvudet på vad hon ska heta..

Undefärgen som jag sa var så bra när hon föddes drar jag tillbaka. Just nu är det väldigt stor skillnad, men det kanske är någon slags övergångsperiod? Hon var ju väldigt fin i färgen när hon föddes. Stor har hon blivit också. Väger nu 130 gram! Skulle ta bilder idag men då fanns det inga batterier i kameran. Lovar att komma med det när batterierna är laddade. Nu ska jag ta och trimma lite!

Presentation

Maria Uusimäki heter jag och är 18 år. Pluggar till djurvårdare på Spånga gymnasium, andra året. Mitt största intresse är marsvin, som tar upp en stor del av min vardag och även bloggen. Men det skrivs även om tankar drömmar och vardagen.

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2
3
4
5
6
7 8
9
10
11
12
13
14 15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27 28 29
30
31
<<< Oktober 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards