Maria, mitt i tonåren

Alla inlägg den 29 oktober 2009

Av Maria - 29 oktober 2009 21:10

Åkte in till Vero Moda trots att ingen ville åka med mig. Men det förstår jag, alla klagar på att jag är inne där så länge :p Men det är ju så mycket fint!! Kom hem med en vanlig långärmad tröja, typ ljusbrun. Och en stickad tröja, sånt gillar jag :D Missade bussen med någon sekund så jag fick sitta alldeles själv på stan och vänta en halvtimme. Läskigt! Jag som är mörkrädd tillochmed..


Har fått Bea-update av mamma medans jag var iväg, hon har ätit lite hö :) Vilket är himla bra, annars rasar ju magen för henne..

Imorgon måste jag verkligen trimma klart djuren. Vet inte riktigt hur jag ska göra med Junipher, hon slynglar ju så. Med följer hon hur som haver till pet iaf. Jag vill ha utställning nuuu!!

Av Maria - 29 oktober 2009 15:51

Idag när jag skulle ge Bea Critical Care slutade det med att jag stog och grät, av lycka.

När jag stog och matade henne med pipetten sträckte hon sig efter skålen där jag blandat maten och bet på kanten. Hoppades innerligt på att hon var lite hungrig. Gav henne en morot och tro det eller ej, hon åt! Hon tog någon tugga som hon svalde, sen finfördelade hon den mest. Men hon fick nog i sig lite ändå för hon tuggade massor. Tog fram allt gott jag kunde hitta. Bladpersilja, bladspenat, vitkål. Kröp under husvagnen efter fetgräs. Hon åt en stor persiljekvist, lite morot och några bladspenatar. Och gräset såklart. Nu ska man väl kanske inte hoppas för mycket men hon har ändå viljan och aptiten där! Och jag som är så fjollig av mig och gråter för ingenting stog med hakan i backen och tårarna rann när hon glatt mumsade i sig persiljan så det flög mat omkring henne. Har lagt in mysrullen till henne som hon älskar. Sist jag tittade till henne åt hon lite morot i buren tillochmed. Och kligröt jag gjorde iordning åt henne smakade hon på.


Jocke är badad och klar för leverans på söndag. Tvättade öronen med Otoclean. Jisses vad bra det var! Allt lossnade på en gång och det var så lätt att få bort! Starkt tips! ;) Passade även på att tvätta lite andra öron när jag ändå var i farten. Cindra får lätt ganska mycket gojjs i öronen så där satt det inte fel att tvätta ordentligt. När jag bara tar med våtservett får jag inte bort allt, dels för att hon är så fruktansvärt kittlig i öronen :p Passade även på att bada och klippa henne då hon lätt blir mjällig bak på rumpan. Och hon tycker det är rätt mysigt att bada :)


Funderar på att åka en sväng till stan ikväll, det är medlemsgrej på Vero Moda med lite rabatter och så. Det finns några plagg därifrån som jag spanat in och kanske har turen att dom finns kvar :) Får se om jag orkar :p

Presentation

Maria Uusimäki heter jag och är 18 år. Pluggar till djurvårdare på Spånga gymnasium, andra året. Mitt största intresse är marsvin, som tar upp en stor del av min vardag och även bloggen. Men det skrivs även om tankar drömmar och vardagen.

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2
3
4
5
6
7 8
9
10
11
12
13
14 15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27 28 29
30
31
<<< Oktober 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards