Maria, mitt i tonåren

Direktlänk till inlägg 25 september 2009

Bebisar!

Av Maria - 25 september 2009 09:48

Igår morse när jag kom upp satt det två små knoddar hos Elsa!

Hon är en supermorsa och tar hand om dom jättebra :) Ville inte ta kort på dom igår då jag inte vet hur pass stresstålig Elsa är. Men nu har jag både fotat, vägt och kollat igenom dom lite snabbt.


  • creamhona, 68 gram. underbara ögon samt typ. öronen är lite flygiga med de kan lägga sig med tiden. storleken är bra. så mycket jag har lärt mig verkar färgen bra och är i princip lika i underfärgen. Svårt att se när de är så små.
  • cream eller buff hona,89 gram. underbara ögon. ngt längre i typen men absolut inget att klaga på. öronen har bra storlek men är ngt flygiga dom med. Vet inte om hon är mörk cream eller buff. Hon är betydligt mörkare än syrran men tycker hon verkar lite ljus för att vara buff. Får vänta och se helt enkelt.

Lilla creamtjejen. Tycker hon verkar lite liten, men hon ligger och diar iaf. Kanske får lägga in lite kligröt åt dem som en start.


   

Buff/creamtjejen. Hon är väldans livlig, därför var jag tvungen att hålla en hand om henne för att få henne att sitta någolunda still. På första bilden ser hon väldigt lång ut i nosen. Det är hon inte.


Ser ni ögonen, visst är dom vackra? :)

Och sen är det ju det där med namn..Vad ska de heta?

Vet inte om jag ska göra som mamma gör på teddysarna, med ABC. Och sen eftersom mina honor har väldigt svenska namn. Bea,Elsa,Doris och Vera (iof alla utom Elsa är smeknamn men) Så kanske man ska fortsätta på det där med svenska namn. Men det kan ju bli lite tråkigt i längden. Karl-Bertil, eller vadå? Åke?

Näe, jag tar nog något annat :p Får klura. Säg gärna till om ni har några förslag!!


På dagens schema står det plugg. Men jag har jobbat på bra veckan så det enda som behövs är att skriva ut några papper om rötter. Vi har prov om några veckor. Men först måste jag hitta skrivaren..

Hela huset känns som ett renoveringsarbete. Eller det är väl ungefär vad det är..Just nu är golvet precis bytt i vardagsrummet, och skrivaren var där, någonstans. Jaja, får leta! Men först sa jag gå och kika lite på ungarna! Dom är ju så vackra!

 
 
Gisela

Gisela

25 september 2009 11:52

Fy på dig som får så söta ungar folk kan ju bli avundsjuka!

Vad är det för fel på Åke då? Det döpte jag en unge till och han fick heta det i sitt nya hem hela långa livet och det klädde honom väl.

Och just ja... grattis till sötisarna!

http://svinkonst

 
Natalia

Natalia

27 september 2009 17:15

Grattis Maria de är gudomliga!

http://hellopiggy.bloggagratis.se

 
Denise

Denise

27 september 2009 22:47

OTROLIGT söta de är de där creamarna :D Grattis till en så fin och välmående kull :D

http://novastardust.bloggagratis.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Maria - 9 augusti 2011 10:58

läs min blogg på mariauusimaki.blogg.se istället!

Av Maria - 4 augusti 2011 16:55

Jag får inte till det med att ladda upp bilder från mobilen hit till bloggen, så jag byter blogg till blogg.se. jag hoppas att ni tappra läsare som följer mig här fortsätter i blogg.se. den nya bloggen heter mariauusimaki.blogg.se :-)...

Av Maria - 4 augusti 2011 11:20


Godmorgon! Varje dag (förutom igår när grannen klippte gräset) så har jag sovit till 11. En perfekt tid, precis lagom till solen börjar bli varm och solvänlig!   Tänkte bara tipsa er om karotentabletterna jag äter. Jag började med dem för att jag...

Av Maria - 4 augusti 2011 00:37

Kvällens egentliga planer gick i kras, börjar tröttna på att arrangera saker när folk hoppar av i sista sekund! nu blev kvällen bra, om inte bättre, ändå. jag och marcus åkte in till stan, köpte med oss lite fika och satte oss vid slussen. Södertälje...

Av Maria - 3 augusti 2011 09:47

Vaknade rätt så tidigt idag, vår morgonpigga granne vars gräsmatta börjar precis utanför mitt fönster fick för sig att klippa gräset imorse. Men - mer tid till att sola!   För ett tag sedan nämnde jag det där skolarbetet som jag fått en idé till....

Presentation

Maria Uusimäki heter jag och är 18 år. Pluggar till djurvårdare på Spånga gymnasium, andra året. Mitt största intresse är marsvin, som tar upp en stor del av min vardag och även bloggen. Men det skrivs även om tankar drömmar och vardagen.

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2
3
4
5
6
7 8 9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21 22
23
24
25
26
27
28 29
30
<<< September 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards