Maria, mitt i tonåren

Alla inlägg den 8 september 2009

Av Maria - 8 september 2009 18:46

Ikväll är det ju premiär av Idol. Roligast är det ju nu, när alla som trooor att dom kan sjunga såååå bra sjunger och hamnar sen på youtube för att det blir ett skämt av det. Tycker faktiskt att juryn som var förra året och kommer också vara iår är bättre än tidigare åren, dom var så grymma mot människorna.


Måste bara berätta. Är så glad över de vänner jag fått i skolan. De ringer och smsar mig och frågar när jag kommer tillbaka och liknande. Blir tillfrågad att göra ett grupparbete med en tjej trots att hon kände några sedan tidigare.

Hon hade inte mitt nummer så alltså måste hon ha frågat runt till tjejerna jag är med efter det. DÅ känner man sig välkommen! Något jag däremot saknar något fruktansvärt är de gamla vännerna som jag känt sen jag lärde mig gå. Trots att vi bara gått i skolan några veckor så saknar man varandra. Man ser inte varandra varje dag som man är van vid. I princip alla andra går på samma skola vilket blir lättare för dem. Nåväl, känner mig enormt välkommen i skolan!


1 timme kvar till Idooooool!!!


Jo!

Av Maria - 8 september 2009 14:20

Förresten, jag glömde en grej!

På bipacksedeln till nässprayen jag fick utskriven står det vad man ska göra för bästa effekt.

Typ snyta sig innan och liknande. Men det står även att man ska ta av locket innan användning.

Så ni vet om ni ska använda nässpray någon gång, ta av locket för bättre effekt ;)


Te var det!

Av Maria - 8 september 2009 14:07

Nej nej, jag har inte någon mer överraskning att komma med men bloggagratis hade ju!

Läste på S blogg att hon vart förvånad när hon gick in och designen var helt annorlunda.

Tänkte att jag var tvungen att gå in och kolla och skrev som vanligt in adressen. Men kom till någon "bloggplatsen"

Jaha skrev jag fel tänkte jag och skrev om, noga. Men trots det kom jag inte in på bloggagratis utan bloggplatsen.

Såg sen att det stog att de bytt namn. Skönt, då var jag inte helt ute och cyklade då :p


Var ju bara tvungen att klicka runt lite och kolla hur det nya var. Kollade runt på om det fanns andra bakgrunder och så, för själva inloggningssidan såg ju väldigt hightech ut. Det slutade med att jag var för snabb och klickade på en knapp där det stog något i stil med "ändra tillbaka till vår standard design"

Väldigt fin var den! Så jag behöll den men bytte bara lite färger osv :)


Är som synes hemma från skolan idag med. Får se hur jag gör imorgon. Halsen är bättre. Men har fortfarande ont i huvud, öron och bihålor. Känns som om jag har 20 kilo snor i huvudet. Inte kul. Febern har sjunkit lite så pencillinet gör nytta iaf :)


Men nu ska jag gå och göra mig en kopp te och kika in hos marsvinen en snabbis, utan pussar :(

Presentation

Maria Uusimäki heter jag och är 18 år. Pluggar till djurvårdare på Spånga gymnasium, andra året. Mitt största intresse är marsvin, som tar upp en stor del av min vardag och även bloggen. Men det skrivs även om tankar drömmar och vardagen.

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2
3
4
5
6
7 8 9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21 22
23
24
25
26
27
28 29
30
<<< September 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards