Maria, mitt i tonåren

Alla inlägg den 7 september 2009

Av Maria - 7 september 2009 19:25

Tv:en har ju liksom gått varm idag. Men jag har lärt mig sånna livsviktiga saker som att präriehundar har ett specifikt läte för alla olika fiender, beroende på storlek, färg, hur pass farliga de är osv.

Att bisonoxar har tungan hängandes ute när de springer, för att underlätta andningen.

Eller att man ska inte peka på schimpanser, då de har en liknande rörelse de gör om de vill be någon att försvinna.

Ja ni ser, livsviktiga saker!! 

Man går ju trots allt en djurlinje..


Alldeles nyss frågade en vän till mig hur jag mådde, och sa senare " faan, det känns som om du råkar ut för allting ju" Jag svarade; "är glad att mitt bara håller på i någon vecka och går och bota med pincillin"

Så är det ju, mitt går att fixa med pencillin, och bihålsinflamation är ju egentligen bara  en förkylning i bihålorna. Inget märkvärdigt.

Så, till mina vänner som råkat ut för SÅÅ mycket, det är några stycken nu faktiskt. Jag tänker på er ska ni veta, och önskar det skulle finnas så starkt pencillin som kunde lösa annat än bihålsinflamation.

Av Maria - 7 september 2009 13:22

Blir så sur!! Hade skrivit klart inlägget och skulle bara klicka iväg det, då försvinner det ?!


Börjar väl om då.

I fredags och lördags kände jag mig bättre och febern sjönk. Skiskönt tänkte jag och att jag skulle gå till skolan idag då! Men då kom den kära febern tillbaka igår och det började även göra ont i öron och bihålor. Så vi bokade tid hos läkarn för tredje gången på en vecka nu. Var inne idag och efter lite tittar i öron och hals sa läkarn bihålsinflamation, + att viruset är kvar! Så nu sitter jag med både virus och bihålsinflamation. Men vad jag förstog det som så kunde viruset utveckla bakterier som satt sig i bihålorna. Så nu blir det till att käka Kåvepenin (för andra gången den här sommaren, trött på sjukan och pencillin nu). Hoppas att jag iaf blir frisk tills på onsdag. Kan verkligen inte missa såhär mycket av skolan. Nu när riktiga schemat har dragit igång och så.


Sen börjar jag få lite marsvinsabstinens. Har inte kunnat ha dem uppe sen i måndags, en vecka! Varje gång jag går förbi marsvinsrummet vill jag så gärna gå in och ta upp någon och snusa på, men det känns dumt att riskera smitta dem.


Utställningen i helgen gick jättebra. Vi var i en jättemysig lokal i Örsundsbro. Är nog ganska stor chans att det blir där igen tror jag! Dagen flöt på riktigt bra vad jag märkte. Satt ju och dömde hela dagen så jag minglade inte runt så mycket men utställarna kom i tid och det var inte speciellt många strykningar för min del. Att döma gick jättebra, jättefina djur var det! Grattis till alla som placerade sig i finalen, önskar det hade funnits fler rosetter. Det var många som var kvar och städade också, det gillas! Går så fort när man är många!! Skönt att komma hem skapligt om man ska bada av alla djur osv på kvällen också.

Med mig hem fick jag cream crested hanen Trollstugans Alvar som vi blev erbjudna på SM. Han har ju varit här en gång tidigare och gått med Prinsessan. Men nu skulle alltså ägaren göra sig av med honom och var gullig och frågade oss. Tack L!

Presentation

Maria Uusimäki heter jag och är 18 år. Pluggar till djurvårdare på Spånga gymnasium, andra året. Mitt största intresse är marsvin, som tar upp en stor del av min vardag och även bloggen. Men det skrivs även om tankar drömmar och vardagen.

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2
3
4
5
6
7 8 9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21 22
23
24
25
26
27
28 29
30
<<< September 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards