Maria, mitt i tonåren

Alla inlägg den 11 september 2009

Av Maria - 11 september 2009 16:00

Såå skönt med helg! Trots att jag bara gått i skolan två dagar, och dom kan man knappt kalla fulla skoldagar :p

Igår kom vi till skolan till 20 i 10 då vår första lektion var. Men lärare var sjuka och kom aldrig så vi hade håltimme till halv 1! Lite surt. Idag började jag 8. Vilket är den värsta tiden.. Ställde klockan på 5 men måste ha stängt av den i sömnen, vaknade 10 över 6 av att mamma kom in och frågade om inte jag började tidigt idag. Jag hade redan missat bussen. Så på 10 minuter klädde jag i pricip bara på mig och sminkade mig. Sen körde pappa mig till stan, han som började 9. Stackarn.. Käkade frukost från Pressbyrån, som iof är vääldigt gott! Iaf så när jag väl kom till skolan, lite sent, letade jag reda på min sal som jag inte hade en aaaning om vart den var. Och inga jag smsade svarade. När jag hittade och kände mig stolt fick jag veta att jag skulle inte ha den lektionen, för den var uppdelad på halvklass och jag hade haft den i måndags när jag var sjuk. Så alltså började jag 9 istället för 8. Men nu var jag ju redan på skolan så det var ju lite sent påkommet :P Sen för vår andra och sista lektion kom inte läraren så jag slutade 10 idag! Skööönt!

Att pendla såhär långt, varje morgon och varje eftermiddag, tär något extremt på en. Mer än vad jag trodde, och mer än vad jag vill tro. Att sitta på tåget, det är inte det i sig som är jobbigt, tror jag.. Nu i början känns det kanske jobbigast då det är så mycket annat runtomkring också. Nytt folk, ny skola, man känner sig lite vilsen, saknar den gamla tryggheten och vännerna osv osv. Gissar och hoppas att det kommer kännas lättare framåt vintern. För nu känns det bra tungt.


Enda sen jag kom hem idag har jag varit inne hos marsvinen och pysslat. Klippt klor på 88 tassar, samt filat och klippt förhårdnader om det har behövts, och tvättat 44 öron. Trimmade lite lite på Doris också. Henne är jag kär i. Hon (bla.) SKA med till Kallhäll och ställas i ras och pet. Jag behöver inte dra igång med trimmningen än men det är skönt att göra lite då och då för att slippa sitta två veckor innan utställningen och trimma ner henne helt för att bara ta små strån sen. Bättre att man trimmar lite då och då nu, för att ett tag innan utställning bara ta det som är kvar :) Hon är så duktig att trimmas.


Ha en bra fredagkväll alliopa! För det ska jag ha! :)

Presentation

Maria Uusimäki heter jag och är 18 år. Pluggar till djurvårdare på Spånga gymnasium, andra året. Mitt största intresse är marsvin, som tar upp en stor del av min vardag och även bloggen. Men det skrivs även om tankar drömmar och vardagen.

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2
3
4
5
6
7 8 9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21 22
23
24
25
26
27
28 29
30
<<< September 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards