Maria, mitt i tonåren

Alla inlägg den 22 september 2009

Av Maria - 22 september 2009 17:34

Då var man hemma igen! Har varit så sjukt trött idag att jag skulle kunnat somna ståendes!

Har ändå fått mycket gjort. Hade spanska imorse. Ena sekunden är jag redo på att ge upp spanskan och i princip skita i allt som har med b-språk att göra. Men sen när jag väl fattar, då är det ju lite kul.

Nästa vecka har vi prov, om jag klarar det så stannar jag kvar. Om det går helt åt skogen och jag kuggar, så skiter jag i språket. Allt jag tänker på är dessa meritpoäng..

Hade en ganska "vanlig" skoldag idag. Alltså inga djurämnen. Spanska, engelska, matte, svenska och idrott.

En lång dag. Orientering på idrotten. Tycker det är så fruktansvärt tråkigt, men med roliga människor kan man ju göra den kul! Vi kom åtminstone inte vilse i Spånga :p Vart man än går på skolan håller man på att krocka med en trea med krattan eller en skyffel full med skit i högsta hugg. Det är full rulle inför helgen på skolan. Blommor planteras och hela köret! Fint blir det :)


Imorgon kommer det bli en meeeeega lång dag..8-16. Omänskligt.

Om jag har riktigt tur så har de inte hittat någon lärare till datorkunskapen ännu och då slutar jag 3.  Men chansen är liten. Nu ska jag nog ta och sätta mig inne hos marsvinen ett tag!




Presentation

Maria Uusimäki heter jag och är 18 år. Pluggar till djurvårdare på Spånga gymnasium, andra året. Mitt största intresse är marsvin, som tar upp en stor del av min vardag och även bloggen. Men det skrivs även om tankar drömmar och vardagen.

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2
3
4
5
6
7 8 9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21 22
23
24
25
26
27
28 29
30
<<< September 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards