Maria, mitt i tonåren

Alla inlägg den 14 september 2009

Av Maria - 14 september 2009 17:50

Det är precis vad jag skaffat mig idag!

Kom lite tidigt till skolan och då höll djurvårdare H på att mata i fågelrummet. Där även stäppvaranerna går. Min klasskompis S hjälpte henne så jag hjälpte dom två lite. Gick till kackerlackornas samlingsplats och samlade på mig lite tyska kackerlackor till varanerna. Härliga krabater *not*. Dessa saker ska jag lära mig att ta med fingrarna. Peta på dom kan jag men när jag skulle plocka upp dom använder jag gärna en megapincett. Men det gick bra! Att göra sådär är ett stort plus, och det är ju alltid bra! ;) Förövrigt börjar jag gilla ödlor mer och mer, dom är faktiskt söta!

Annars i skolan idag har det gått bra. Haft ganska många lektioner, och gjort en diagnos i engelska. Gick nog ok.

Vi skulle haft datorkunskap till 4 men det var ingen lärare satta på oss små ettor så vi fick sluta 3 istället. Det är lycka de!


Helgen var kul, var med vänner i princip hela tiden! Sånt gillas! Men man blir bra trött. Så idag blir det till att lägga sig tidigt då jag dels ska ta 6 bussen imorgon. Inte så skönt direkt. Klippte lite klor nyss och då bla. på Doris. Hon är så fruktansvärt fin och söt på alla sett och vis. Jättebra i kroppen är hon, ser fram emot att ställa henne i Kallhäll!

Presentation

Maria Uusimäki heter jag och är 18 år. Pluggar till djurvårdare på Spånga gymnasium, andra året. Mitt största intresse är marsvin, som tar upp en stor del av min vardag och även bloggen. Men det skrivs även om tankar drömmar och vardagen.

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2
3
4
5
6
7 8 9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21 22
23
24
25
26
27
28 29
30
<<< September 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards