Maria, mitt i tonåren

Direktlänk till inlägg 20 februari 2009

Se upp i backeeen!

Av Maria - 20 februari 2009 16:53

Nu har jag sportlooov!! Såå himla skönt!

Behöver inte ens tänka ordet skola på 11 dagar då vi har två studiedagar efter lovet. Skönt!

Matteprovet idag gick över förväntan. Förutom att jag måste ha missat ett kapitel. Triangelns vinkar och sånt knas. Såg ut som ett frågetecken. Men de tal som handlade om sannolikheter,grafer,procent och kordinater kunde jag lätt som en plätt.

Igår satt jag med ögona i matteboken från 19,00 - 22,00. Trött efter? Något.. Men jag blev klar med matten! Sista kapitlet var faksikt så löjligt lätt att det nästan blev lite kul. Kordinatsysten och grafer. Sånt har jag tydligen lätt för. Det fanns en G del och en VG/MVG del. På G delen var det mycket frågor om treanglarna. Svarade bara på några frågor, de som handlade om annat. Men på den andra delen svarade jag på allt. Fler av frågorna var kopierade tal från boken som jag jobbat med kvällen innan. Se så smarta lärare vi har..

Min uppsats om Gotlands raukar lämnade jag in också. Åh vad kul så läraren när jag gav den till henne. Hoppas självklart på ett MVG där då det var själva meningen med uppsatsen men vet inte riktigt om jag kan förvänta mig ett. Men jag har gjort mitt bästa och man kan inte mer än hoppas.

Min mössa virkade jag sista maskan på också. Den blev lite stor men den värmer öronen iaf. Där känns det faktiskt som kanske ett MVG då slöjdläraren såg mega imponerad ut när jag kom och visade att den var klar och föreslog att jag kanske skulle kunna virka dit en liten blomma på sidan. "Bra, mycket bra!!"

Lite konstigt, jag har inte haft slöjd sen jag gick i sjuan. Men ändå har jag VG? Ehm?.. ja...

Imorse måste jag säga att jag var himla smart. Vi måste byta buss i stan när vi ska till skolan. Och det har nyligen öppnat ett Tidermans Konditori ( som det finns femtioelva till av i stan) vid busshållsplatsen där första bussen stannar. Jag såg igår att det stog "frallor, 1:-"

Woho tänkte jag som älskar nybakt bröd. Sa min brilljanta idé till kompisarna när jag klev på bussen och alla tyckte jag var såå himla jätte smart. Jag skramlade ihop 4 kronor ur min ficka och när vi gick av första bussen sprang vi in på konditorit och var och en fick en fralla. För endast en krona styck. Sen gick vi glada och nöjda på den andra bussen men munnarna fulla av fralla. En krona! Och en nybakt fralla! Det är ju rena rama lyxfrukosten! Där ska jag nog springa in oftare! ;)


Nu ska jag faktiskt ta och slänga in väskan i garderoben, för den vill jag inte se mer nu! Är det lov så är det!

 
 
Lena

Lena

22 februari 2009 19:32

Hoppas du får ett härligt sportlov ; )

Kram Lena

http://www.nygards.bloggagratis.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Maria - 9 augusti 2011 10:58

läs min blogg på mariauusimaki.blogg.se istället!

Av Maria - 4 augusti 2011 16:55

Jag får inte till det med att ladda upp bilder från mobilen hit till bloggen, så jag byter blogg till blogg.se. jag hoppas att ni tappra läsare som följer mig här fortsätter i blogg.se. den nya bloggen heter mariauusimaki.blogg.se :-)...

Av Maria - 4 augusti 2011 11:20


Godmorgon! Varje dag (förutom igår när grannen klippte gräset) så har jag sovit till 11. En perfekt tid, precis lagom till solen börjar bli varm och solvänlig!   Tänkte bara tipsa er om karotentabletterna jag äter. Jag började med dem för att jag...

Av Maria - 4 augusti 2011 00:37

Kvällens egentliga planer gick i kras, börjar tröttna på att arrangera saker när folk hoppar av i sista sekund! nu blev kvällen bra, om inte bättre, ändå. jag och marcus åkte in till stan, köpte med oss lite fika och satte oss vid slussen. Södertälje...

Av Maria - 3 augusti 2011 09:47

Vaknade rätt så tidigt idag, vår morgonpigga granne vars gräsmatta börjar precis utanför mitt fönster fick för sig att klippa gräset imorse. Men - mer tid till att sola!   För ett tag sedan nämnde jag det där skolarbetet som jag fått en idé till....

Presentation

Maria Uusimäki heter jag och är 18 år. Pluggar till djurvårdare på Spånga gymnasium, andra året. Mitt största intresse är marsvin, som tar upp en stor del av min vardag och även bloggen. Men det skrivs även om tankar drömmar och vardagen.

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3 4 5 6 7 8
9 10 11 12 13
14
15
16
17
18
19 20
21
22
23
24
25
26
27
28
<<< Februari 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards