Maria, mitt i tonåren

Direktlänk till inlägg 15 februari 2009

Då var det gjort!

Av Maria - 15 februari 2009 11:13

Åh! Såååå nervös jag var i bilen påväg till Lillhärad och Svealands KM igår!

Jag satt och tänkte ut poängskalor och hur jag skulle ligga med poäng osv.

Nu blev det väldig sprindning på poängen på de få djur som var men jag är nöjd med min insats ändå :)

Om utställningen i övrigt så har jag nog inte skrattat såhär mycket någonsin på en utställning tror jag! Jisses vad vi garva. Eftersom det var så få anmälda så fanns det tid för gurkätartävling och marsvinsrace. Det var ju mest vuxna på utställningen och en del tog det där på blodigt allvar. Som vi skratta!! Vi låg dubbelvikta ett par gånger! Marsvinsracet hade inte något svindlande tempo direkt så förslaget att satsa på vandrande pinnar istället kom upp. Måste också säga att det var så bra ordnat av L och C. Fika fanns som man fick gå och ta av när man ville. Alla utsällare fick en varsin lite present som tack för att de ställt ut. Bara det, veta vad man ska ge till alla måste tagit ett bra tag!

Utställningen var klar vid 1 tiden. Skönt att vara på en utställning som inte håller på sådär jääättelänge.


Idag är det styrelsemöte för Norrort. Även om jag inte är med i styrelsen vill jag med. Ska flörta lite med mamma ;)


Idag åker också min kära syster till Ö-vik där hon ska praoa som förskoleledare med min faster. Liiiite avis är jag på henne då hon får träffa mina underbara kusiner och se massor av snö..Det har vi inte så gott om här hemma. Bara is,is,is..

Det är första gången hon åker upp själv så jag är lite smånervös för henne. Hon brukar vara lite rädd när hon och jag åker. Men det kommer gå bra :) Hon är ju ändå snart 15!


Hon var lite småsöt igår hon. När jag kom hem från utställningen var hela huset städat. Sen stog det tre fina röda rosor i en liten vas i mitt rum. :)

Vi skulle ju ha melodifestival/singstar/filmkväll här igår. Det är inte många av mina kompisar som vågar göra bort sig..Det var nästan bara jag M och M som sjöng och vågade fjanta lite. M-trio! ;)

Vi sjöng Roger Pontare, den sjöng jag och Sara också när hon var nere. Jag skrattade såå när jag sjöng den då jag hade hennes vackra dans i huvudet.

Det vart en lyckad kväll ändå tycker ja! Men jag var bra trött när alla åkt hem vid 12. Gick ju upp halv 7 igår..


Nu är det bara att ladda om till nästa utställning! 19 dagar kvar!

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Maria - 9 augusti 2011 10:58

läs min blogg på mariauusimaki.blogg.se istället!

Av Maria - 4 augusti 2011 16:55

Jag får inte till det med att ladda upp bilder från mobilen hit till bloggen, så jag byter blogg till blogg.se. jag hoppas att ni tappra läsare som följer mig här fortsätter i blogg.se. den nya bloggen heter mariauusimaki.blogg.se :-)...

Av Maria - 4 augusti 2011 11:20


Godmorgon! Varje dag (förutom igår när grannen klippte gräset) så har jag sovit till 11. En perfekt tid, precis lagom till solen börjar bli varm och solvänlig!   Tänkte bara tipsa er om karotentabletterna jag äter. Jag började med dem för att jag...

Av Maria - 4 augusti 2011 00:37

Kvällens egentliga planer gick i kras, börjar tröttna på att arrangera saker när folk hoppar av i sista sekund! nu blev kvällen bra, om inte bättre, ändå. jag och marcus åkte in till stan, köpte med oss lite fika och satte oss vid slussen. Södertälje...

Av Maria - 3 augusti 2011 09:47

Vaknade rätt så tidigt idag, vår morgonpigga granne vars gräsmatta börjar precis utanför mitt fönster fick för sig att klippa gräset imorse. Men - mer tid till att sola!   För ett tag sedan nämnde jag det där skolarbetet som jag fått en idé till....

Presentation

Maria Uusimäki heter jag och är 18 år. Pluggar till djurvårdare på Spånga gymnasium, andra året. Mitt största intresse är marsvin, som tar upp en stor del av min vardag och även bloggen. Men det skrivs även om tankar drömmar och vardagen.

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3 4 5 6 7 8
9 10 11 12 13
14
15
16
17
18
19 20
21
22
23
24
25
26
27
28
<<< Februari 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards