Maria, mitt i tonåren

Direktlänk till inlägg 13 februari 2009

Dan före "dopparedan"

Av Maria - 13 februari 2009 15:54

Gud så skönt med helg!

Det har verkligen varit en fredag i skolan idag. Alla har varit fnittriga och babbliga och tagit helg lite i förtid.

Men trots allt fnitter gick jag iväg och satt mig och fick faktiskt matte gjort. Fick många rätt. Kändes så skönt att få skriva "R" i räknehäftet!

När det var ett tal jag inte förstog och det var 2 minuter kvar på passet stängde jag igen matteboken istället för att jaga upp mig på det och bli grinig. Eftersom pappa är butiksnisse kan han procent så han ska få hjälpa mig lite i helgen tror jag. Men det blir inte fören på söndag. För idag tänker jag inte plugga mer.

Började även skriva på min uppsats om raukar. Har skrivit grunden nu men ska skriva om raukarna kan visa något från förr i tiden, då Gotland bildades. Och hur lätt är sånt att hitta fakta om? Inte så jätte...

Så om ni av någon anledning vet något sånt kan ni gärna få berätta! :)


Nu sitter jag och nöter in lite från petklass-kompendiet. Jag är så fruktansvärt nervös över imorgon. Hela avsvaret ligger på mig. JAG ska ha finalen SJÄLV. JAG måste prata inför att SJÄLV. JAG ska PLACERA alla fina djur SJÄLV i finalen!

Nervöööööst!

Men jag klarar det, kommer känna mig så stolt efter varje djur och för att inte tala om finalen! Samtidigt som jag är så nervös att jag håller på å skita på mig, så ska det bli såå roligt! Det är nästan bättre en julafton! Jag lovar!


Nu ska jag fortsätta läsa lite, sen måste jag nog öva lite på mina egna djur. Visst kan man göra de va?

 
 
Lena

Lena

13 februari 2009 16:29

Ha en underbar fredagskväll!

Kram Lena

http://www.nygards.bloggagratis.se

 
Ulle

Ulle

13 februari 2009 19:04

Vi klarar det, vi är ju bäst! Ses i morron =)

http://ulles

 
Lena

Lena

14 februari 2009 10:13

Ha en underbar Alla hjärtans dag!

Kram Lena

http://www.nygards.bloggagratis.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Maria - 9 augusti 2011 10:58

läs min blogg på mariauusimaki.blogg.se istället!

Av Maria - 4 augusti 2011 16:55

Jag får inte till det med att ladda upp bilder från mobilen hit till bloggen, så jag byter blogg till blogg.se. jag hoppas att ni tappra läsare som följer mig här fortsätter i blogg.se. den nya bloggen heter mariauusimaki.blogg.se :-)...

Av Maria - 4 augusti 2011 11:20


Godmorgon! Varje dag (förutom igår när grannen klippte gräset) så har jag sovit till 11. En perfekt tid, precis lagom till solen börjar bli varm och solvänlig!   Tänkte bara tipsa er om karotentabletterna jag äter. Jag började med dem för att jag...

Av Maria - 4 augusti 2011 00:37

Kvällens egentliga planer gick i kras, börjar tröttna på att arrangera saker när folk hoppar av i sista sekund! nu blev kvällen bra, om inte bättre, ändå. jag och marcus åkte in till stan, köpte med oss lite fika och satte oss vid slussen. Södertälje...

Av Maria - 3 augusti 2011 09:47

Vaknade rätt så tidigt idag, vår morgonpigga granne vars gräsmatta börjar precis utanför mitt fönster fick för sig att klippa gräset imorse. Men - mer tid till att sola!   För ett tag sedan nämnde jag det där skolarbetet som jag fått en idé till....

Presentation

Maria Uusimäki heter jag och är 18 år. Pluggar till djurvårdare på Spånga gymnasium, andra året. Mitt största intresse är marsvin, som tar upp en stor del av min vardag och även bloggen. Men det skrivs även om tankar drömmar och vardagen.

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3 4 5 6 7 8
9 10 11 12 13
14
15
16
17
18
19 20
21
22
23
24
25
26
27
28
<<< Februari 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards