Maria, mitt i tonåren

Alla inlägg den 19 april 2011

Av Maria - 19 april 2011 17:09

Det har varit ganska så dött här ett par dagar nu. I fredags åkte jag som sagt upp till Järbo för att sitta som representant på stämman. En trevlig fredagskväll och en lååång men rolig och solig lördag. Ställde inga djur men gjorde nytta ändå.

Fick se Ankis hona Caramel som är efter vår Zambezi också. Jättefin var hon! Roligt att se vad våra pinglor kan åstadkomma :-)


Söndagen gick åt till att firas med god mat och fina presenter!


Måndagen var ju the-big-day! 18 år fyllda! Ganska härligt faktiskt :-) Hade en bra födelsedag med många fina presenter. Fick tillbaka allt jag betalat till körkortet från mamma och pappa. Det var definitivt inte vad jag räknat med. Jag har betalat alla utgifter på körkortet och har därför inte sett det som en förlust eftersom jag sparat och varit medveten om att det kommer hamna uppåt en 10.000 Men jag fick alltså allt betalt för att de tyckte att jag kämpar så bra med att spara!


Idag har det varit en underbar dag. Började med körlektion och sen mötte jag upp pappa för lunch. Därefter gick jag till banken och fixade med studiebidrag, bytte till visa (det var gratis när jag är studerande och de kortet jag har nu kommer ta ut en summa varje gång jag tar ut ur en bankomat.) Så det kommer hem om några dagar, fixade även internetbank och lite sånt :-)

Var till skatteverket och undrade över deklarationen som jag inte fått. Det blev ganska trevliga besked där med 1000 kronor+ ;-)


Därefter mötte jag upp Jenifer och Sebbe med flickvän för en spontanglass vid kanalen i stan. Älskar sånna spontalgrejer. Så skönt att sitta i solen :-)


Nu ska jag ut och sätta mig på altanen i den sista solen för dagen!

Presentation

Maria Uusimäki heter jag och är 18 år. Pluggar till djurvårdare på Spånga gymnasium, andra året. Mitt största intresse är marsvin, som tar upp en stor del av min vardag och även bloggen. Men det skrivs även om tankar drömmar och vardagen.

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
        1 2 3
4
5
6 7 8
9
10
11 12
13
14
15
16
17
18
19 20 21 22 23
24
25
26 27 28
29
30
<<< April 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards