Maria, mitt i tonåren

Alla inlägg den 11 april 2011

Av Maria - 11 april 2011 19:49

Jag satt här och skulle plugga när jag helt plötsligt fick värsta suget efter att gå ut och springa. Förresten, säger man ut och springa? Det låter ju ganska fel. Hursomhelst! Vi har en raksträcka här vid oss som är ca 1,5 km. Sprang fram, och gick tillbaka. När jag andades så högt så Kirunaborna måste hört mig och varenda liten körtel svettades kände jag mig jättenöjd!

Nu ska jag ha som mål att springa varannan dag och försöka orka springa både dit och tillbaka! Jag säger tusen gånger att nu ska jag bla bla bla men gör det en gång sen aldrig igen.. Men nu när vädret är så fint, det är skönt ute och jag insett hur skönt det faktiskt är att ge sig iväg och rensa huvudet ska jag bli bättre.


En sak jag insett är att jag kommer aldrig kunna sätta shopping-stopp eller fika-stopp på mig. Idag i Metro läste jag en artikel om att forskare har kommit fram till att man lever längre om man shoppar. Tänk vad gammal jag kommer bli! Men jag tycker det är avslappnande att gå i affärer och prova kläder, behöver inte alltid köpa men det blir lätt att man gör det. Och fikat. Som många vet är jag ofta stressad. Och då gör det så mycket att köpa en take-away latte och sitta med den och vänta på bussen eller tåget. Bäst av allt är nog att sätta sig och ta en fika med någon man saknar! Så förbud mot mig själv kommer jag aldrig sätta, jag vet att jag bara kommer misslyckas med dem. Men däremot kan jag sätta upp mål. För springa eller gå en sväng gör inte annat än gott (om man inte räknar med träningsvärken..)


Har anmält Desideria nu. Både i USM och ras till SM. Anmälde henne också i ras till Eskilstuna den 7/5 då jag ska dömma pet!


Nu ska jag hoppa in i duschen och se om det finns någon ork kvar till att plugga. Eller om jag pluggar gärnet imorgon innan styrelsemötet då jag ska sitta kvar i skolan 3 timmar :-)

Av Maria - 11 april 2011 17:20

Min måndag som började med ganska sur min blev snabbt en bra dag. På busshållsplatsen träffade jag härliga Mimmi som alltid får en på bra humör. När hon och jag gick åt olika håll mötte jag Patric som var på festen i lördags. Vi satt och pratade hela vägen in till Stockholm där vi både skulle av. En lugn första lektion med prat om helgen med underbara klasskompisar. Efter boxning på idrotten och fått ur en del ilska som ligger och bubblar inom mig gick jag mot tåget för att köra min näst sista körlektion, (förhoppninsvis). Köpte en latte för att inte bara alltid köpa de när jag är stressad eller på dåligt humör, för idag är jag inget av det! Körlektionen gick bra och även denna körläraren blev impad av min körning upp på motorväg! :-D Hann inte mer än att kliva ur bilen och jag möttes av en sprudlande glad Jenifer! Bättre dag kan man väl inte ha? Träffa sina vänner bara sådär!


Nu ska jag ta och hjälpa pappa med maten och sen sätta igång att plugga!


Fundera lite på vad jag ska anmäla till SM också. Ja, jag åker dit! Tror att jag ska vänta med att sätta Desideria i avel. Hon är född 12 juli och är ganska liten i växten så jag kan nog sätta henne efter SM helgen, 21-22 maj. Om jag inte ska ställa henne blir det nog Beata, fast ras är roligare tycker jag! Vi får se :-)

Av Maria - 11 april 2011 08:29

Måndagen började slitigt, var trött trots att jag la mig halv 10, men somnade inte förän vid 12. Varför har jag så svårt att sova varje natt? Någon som har några tips på hur man ska göra för att somna lättare?

Magen knorrade men det fanns inget gott till frukost. Trugade i mig litegrann iallafall och nu är humöret bättre! Avskyr att vakna med dåligt humör, det är sällan dagen går att rädda då!


Idag står skola, körlektion och plugg på schemat. Får se om jag lyckas få över marcus hit under kvällen!


 

Presentation

Maria Uusimäki heter jag och är 18 år. Pluggar till djurvårdare på Spånga gymnasium, andra året. Mitt största intresse är marsvin, som tar upp en stor del av min vardag och även bloggen. Men det skrivs även om tankar drömmar och vardagen.

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
        1 2 3
4
5
6 7 8
9
10
11 12
13
14
15
16
17
18
19 20 21 22 23
24
25
26 27 28
29
30
<<< April 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards