Maria, mitt i tonåren

Alla inlägg den 10 april 2011

Av Maria - 10 april 2011 17:10

Alldeles snart ska jag fylla magen med grekmat! Ingen här hemma orkade laga mat och när det blev prat om pizzan föreslog jag hällre kolgrillen :-)


Har setat och planerat nästa vecka, det känns mycket skönare att vakna på måndagsmorgonen tycker jag om man har veckan så planerad det bara går. To-do listan blev som vanligt hela pappret.


Ser ni mina fina naglar också? :-D

Av Maria - 10 april 2011 15:10

Igår hade vi en riktigt trevlig kväll. Fick fina presenter! Det började med middag här med tjejerna som jag hängt ihop med sedan dagis, några har tillkommit i fjärde klass. Efter att vi proppat i oss fläskfilé, potatisgratäng och cheesecake begav vi oss mot marcus där alla väntade. 14 personer var där, bara för mig! Det var så härligt att träffa alla igen, på samma ställe! Och jag hoppas att de som var kvar kvällen ut hade det trevligt, för det hade jag. Även fast rörelsen inte var så värst stor, trots mina, lovisas och evelinas försök ;-)


Idag har jag haft en segardag. Började med att ta en promenad i solen med marcus och hittade tussilago åt mamma. Sen satte jag mig i solen och åt lite rester från igår. Varför är alltid rester godast? Hjälpte mamma att fixa lite på altanen, ställa ut möbler och så. Har förberedit mig och kalendern för kommande vecka. En vecka kvar, sista skolveckan som minderårig!

Presentation

Maria Uusimäki heter jag och är 18 år. Pluggar till djurvårdare på Spånga gymnasium, andra året. Mitt största intresse är marsvin, som tar upp en stor del av min vardag och även bloggen. Men det skrivs även om tankar drömmar och vardagen.

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
        1 2 3
4
5
6 7 8
9
10
11 12
13
14
15
16
17
18
19 20 21 22 23
24
25
26 27 28
29
30
<<< April 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards