Maria, mitt i tonåren

Alla inlägg den 4 april 2011

Av Maria - 4 april 2011 20:50

Kvällen har spenderats i pluggets moln! Arbetsmiljö och säkerhet är det som ligger i fokus nu. Egentligen skulle jag behöva få med lite körkortsteori men mitt huvud kan knappt stava till körkort eller plugg längre så jag tar det imorgon!


Imorgon är det dax för en ny körlektion, 8:20-9:05. Då ska vi försöka köra en sammanfattning med alla olika moment. Därefter är det skola 10:25-14:50 som följs av läkaren 16:15 där mamma kommer och plockar upp mig vid 17:00 då jag förhoppningsvis är klar och vi ska åka och handla till middagen jag ska ha på lördag. När jag kommer hem ska jag plugga skolarbete och körkort :-)


Jag hoppas att läkaren säger imorgon att de fått fram en mirakeltablett som tar bort alla besvär. När jag åt smärtstillande fick jag ju något magkatarrs liknande, och trots att jag inte ätit smärtstillande nu på några månader försvinner inte besvären i magen. Även fast jag fortfarande äter medicin för magen varje dag och dricker inte alls lika mycket te och sådana "dåliga" saker så bränner det fortfarande som en majbrasa! Kanske jag har magkatarr kvar, inte bara av medicinen? Hoppas som sagt att jag får svar på det imorgon!

Sen är det mina ben (hej jag heter maria och är 50 år och förtidspensionerad..). Det känns som om jag har växtvärk eller liknande emellanåt, och inte gör det lite ont heller, det är så benen viker sig, och det har blivit betydligt värre sen jag slutade med medicinen.


Nu ska jag sluta beklaga mig och sova, så jag orkar med mastodontdagen tisdag!

Av Maria - 4 april 2011 17:54

   


Så härligt att gå från bussen när det är såhär fint väder! Har kunnat haft vårjackan med armarna vikta idag utan att behöva ångra att jag tog på mig den på morgonen!


Körlektionen imorse gick gallant! När man börjar höra order uppköring och teoriprov pirrar det i hela kroppen, av nervositet men också lycka! Om 2 veckor fyller jag 18, tänk att jag kan ha körkort när påsklovet är över!!


Dagen i skolan gick ganska fort också, skulle vara kvar på extramatte men såklart glömde jag matteboken hemma. Så jag får ta och plugga lite här hemma ikväll istället!


Men nu ska magen få fyllas med wok!

Presentation

Maria Uusimäki heter jag och är 18 år. Pluggar till djurvårdare på Spånga gymnasium, andra året. Mitt största intresse är marsvin, som tar upp en stor del av min vardag och även bloggen. Men det skrivs även om tankar drömmar och vardagen.

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
        1 2 3
4
5
6 7 8
9
10
11 12
13
14
15
16
17
18
19 20 21 22 23
24
25
26 27 28
29
30
<<< April 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards