Maria, mitt i tonåren

Direktlänk till inlägg 29 november 2010

vinter

Av Maria - 29 november 2010 20:04

Det är bra kyligt ute. Fast vi kanske inte ska säga så mycket, pratade nyss med kusinen uppe i Skellefteå och där hade de 20 grader kallt!


Dagen i skolan idag var bra. Vi fick som jag antog buntar med uppgifter som jag egentligen borde sitta och göra nu. Men det tänker jag göra imorgon :-) Efter att jag varit på Animalen och presenterat mig och fått in rundvandring. Ska ju ha praktik där nästa sommar! :-D


Var på stan efter skolan idag. Hade tänkt att köpa en klocka, som jag ska få i julklapp. Men alla hade tydligen tänkt att köpa klockor så jag orkade helt enkelt inte vänta. Får se om jag hinner förbi imorgon. Sen skulle jag köpa mysdress, då fanns det bara storlek xl. Så jag gick hem med juklapp till Åsa och nagelacksborttagning! Alltid något..


Jag måste berätta något hemskt! De flesta vet ju att jag och te går himelskt bra ihop. Och de flesta vet att jag i somras började äta medicin mot bröstledsinflammation, även kallat Tietzes syndrom. Medicinen äter jag fortfarande. Och en biverkning är halsbränna eller andra magsyrerelaterade sjukdomar. Så fort jag dricker te, latte eller liknande bränner det i hela magen. Jag har hållt hårt på det ett par dagar och även minskat på dosen medicin och ätit yttligare en medicin som ska neutralisera magsyran. Idag i kylan tog jag med mig min termosmugg med te. Och där fick jag skylla mig själv! Rena rama majbrasan i magen! Den är fortfarande kvar en aning men lugnade sig lite när jag drack mjölk. Huuuur ska jag klara mig utan te?? Varm mjölk ser ut att bli mitt nya te..

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Maria - 9 augusti 2011 10:58

läs min blogg på mariauusimaki.blogg.se istället!

Av Maria - 4 augusti 2011 16:55

Jag får inte till det med att ladda upp bilder från mobilen hit till bloggen, så jag byter blogg till blogg.se. jag hoppas att ni tappra läsare som följer mig här fortsätter i blogg.se. den nya bloggen heter mariauusimaki.blogg.se :-)...

Av Maria - 4 augusti 2011 11:20


Godmorgon! Varje dag (förutom igår när grannen klippte gräset) så har jag sovit till 11. En perfekt tid, precis lagom till solen börjar bli varm och solvänlig!   Tänkte bara tipsa er om karotentabletterna jag äter. Jag började med dem för att jag...

Av Maria - 4 augusti 2011 00:37

Kvällens egentliga planer gick i kras, börjar tröttna på att arrangera saker när folk hoppar av i sista sekund! nu blev kvällen bra, om inte bättre, ändå. jag och marcus åkte in till stan, köpte med oss lite fika och satte oss vid slussen. Södertälje...

Av Maria - 3 augusti 2011 09:47

Vaknade rätt så tidigt idag, vår morgonpigga granne vars gräsmatta börjar precis utanför mitt fönster fick för sig att klippa gräset imorse. Men - mer tid till att sola!   För ett tag sedan nämnde jag det där skolarbetet som jag fått en idé till....

Presentation

Maria Uusimäki heter jag och är 18 år. Pluggar till djurvårdare på Spånga gymnasium, andra året. Mitt största intresse är marsvin, som tar upp en stor del av min vardag och även bloggen. Men det skrivs även om tankar drömmar och vardagen.

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3
4
5
6
7
8
9 10
11
12
13 14
15 16 17 18
19
20
21
22
23
24
25
26
27 28
29 30
<<< November 2010 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards