Maria, mitt i tonåren

Alla inlägg den 16 november 2010

Av Maria - 16 november 2010 16:46

..jag köpte en lussebulle på pressbyrån. Men jag kunde inte stå emot! Har gått och suktat långt innan de ens började sälja lussebullar för året. Men idag slog jag till, tyckte att jag var värd det efter en slitig dag!


Idag var jag tillbaka i skolan. Med många toapauser gick det bra. Skulle kunna fylla en hel ocean! Fast jag är grymt trött, vet inte om det är av antibiotikan eller av infektionen. Men med lussebullen blev allt bra :-)


Nu är det den tiden då man rusar in till marsvinen det första man gör när man kommer upp och kommer hem. När som helst kan det sitta ungar hos Elsa. Jag önskar jag var så duktig på att ha stenkoll som uppfödare S har på sina selfar. Att exakt veta när de ska föda och allt sånt. Det är självklart inte så att jag blir helt paff när det sitter en unge där men visst kan mina beräkningar diffa på en vecka eller så. Tror nog att jag ska fixa mig ett bättre block och verkligen bokföra ALLT! Ja, så blir det :-) Från och med ikväll. Jag skriver ju ner alla vikter ett par gånger i månaden, så genom det kan jag ju få ut rätt bra hur lång tid det brukar ta för dem att bli dräktiga och så. Då har jag något att göra ikväll!

Presentation

Maria Uusimäki heter jag och är 18 år. Pluggar till djurvårdare på Spånga gymnasium, andra året. Mitt största intresse är marsvin, som tar upp en stor del av min vardag och även bloggen. Men det skrivs även om tankar drömmar och vardagen.

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3
4
5
6
7
8
9 10
11
12
13 14
15 16 17 18
19
20
21
22
23
24
25
26
27 28
29 30
<<< November 2010 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards