Maria, mitt i tonåren

Alla inlägg den 27 november 2010

Av Maria - 27 november 2010 21:17

Det har inte blivit mycket skrivet i veckan. Har haft fullt upp i och efter skolan! I tisdags var jag med marcus och åt i stan, kikade på lite julklappar. På onsdagen stannade jag och två tjejer från klassen kvar för att skriva på en redovisning vi har nästa vecka. På torsdagen var det hundkurs efter praktiken och jag slutade sent.


Igår var sista dagen på praktiken, det känns lite sorgligt faktiskt. Jag har lärt mig så otroligt mycket. Och gjort så mycket mer än jag någonsin trott att jag skulle våga. Vem trodde att jag skulle våga ta kackerlackor och syrsor med fingrarna, vara med om slakt, hålla i en boaorm och så vidare? Inte jag iallfall!

Som avslutning på praktiken skulle djurvårdarna suprisa oss. Vi skulle ha tårttävling. Den finaste och godaste tårtan vann! Våran fick bäst på smak, den andra gruppen på utseende. Riktigt roligt hade vi iallafall!


På kvällen for jag iväg till Jenifer för filmkväll. Var härligt att träffa gamla klasskompisar igen, men många har förändrats så mycket..


Idag har jag och marcus bakat pepparkakor, sen när han gick gjorde jag och mamma lussebullar som vi precis fyllt magarna med :-) Det är adventspyntat här och julstjärnorna är uppe. Så mysigt. Julmusiken har spelats hela dagen, det gör så ont att höra. Numera kopplar jag inte julmusiken till julen, utan de låtar man hörde under den tiden då man gick och väntade på samtalet från sjukhuset där morfar låg..

Presentation

Maria Uusimäki heter jag och är 18 år. Pluggar till djurvårdare på Spånga gymnasium, andra året. Mitt största intresse är marsvin, som tar upp en stor del av min vardag och även bloggen. Men det skrivs även om tankar drömmar och vardagen.

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3
4
5
6
7
8
9 10
11
12
13 14
15 16 17 18
19
20
21
22
23
24
25
26
27 28
29 30
<<< November 2010 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards