Maria, mitt i tonåren

Alla inlägg den 17 november 2010

Av Maria - 17 november 2010 17:11

Då var man hemma igen då efter en rolig dag med fåglarna. Förutom att jag blivit dragen i örat av en fågel är allt lugnt ;-) Det var köttmatning som stog på schemat idag. Det gick bättre än vad jag trodde. Jag fick uppgiften att injicera kalk i pinkiesarna (helt nyfödda (döda) musungar) dessutom. Man får tänka mat mat mat hela tiden och inte tänka hur söta de är. Jag kan säga att det tar i lite granna att äta kött numera. Jag har varit med på både slakt och köttmatning och gullat med djuren som gått till slakt. Det gör ont i hjärtat att se. Och ondare att sedan äta kött överhuvudtaget.


Jag har gjort iordning lite kligröt åt marsvinen. Har börjat att blanda i vetegroddar och havrekross utöver veteklin. Idag rev jag ner morötter också, och marsvinen kastade sig över faten och de är kliniskt rena när de är klara!


Nu står bara slapp på schemat, och jag har tänkt att lägga upp det såhär tillsammans med ett kopp varm choklad med grädde!

  

Presentation

Maria Uusimäki heter jag och är 18 år. Pluggar till djurvårdare på Spånga gymnasium, andra året. Mitt största intresse är marsvin, som tar upp en stor del av min vardag och även bloggen. Men det skrivs även om tankar drömmar och vardagen.

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3
4
5
6
7
8
9 10
11
12
13 14
15 16 17 18
19
20
21
22
23
24
25
26
27 28
29 30
<<< November 2010 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards