Maria, mitt i tonåren

Alla inlägg den 9 november 2010

Av Maria - 9 november 2010 17:56

Nu var det bra länge sen! Jag har haft fullt upp och har inte hunnit sitta en sekund. Ska föröka sammanfatta allt jag gjort :-)


Utställningen i lördags gick hur bra som helst. Chindira blev bir med cert. Vi fick stå kvar i finalen ett bra tag innan vi blev nedplockade. Desideria fick ck. Men domaren velade länge om han skulle certa henne eller inte. Mina fina pinglor, nu börjar vi bli farliga på borden ;-) Sen dömde jag petten också. Kändes okej. Det var galet svårt i finalen, alla var så himla fina! Det var nog inte den roligaste finalen utställarna fick vara med om. Det kändes på något vis som om jag inte var riktigt med i huvudet. Men alla som fick priser var klart värda det!


Lovet  spenderades i norr. På söndag morgon for jag, pappa och sara upp till Umeå och kusin med fru och kusinbarn. Underbart att få skoja och busa! Efter ett par dagar åkte vi ner till Ö-vik och resten av släkten. Det blev mycket farande och flängande för att träffa alla. Men mysigt var det! Bodde gjorde vi hos mina kusiner som är ett år yngre, och ett år äldre än vad jag är. Trots att vi bara ses en gång per år ungefär, är det som om vi ses en gång i veckan varje gång vi ses! Efter en vecka (utan snö = ledsen maria som ville åka pulka) begav vi oss hemåt :-)


Klänningen jag beställde hem här om veckan hämtade jag ut igår. Den var för stor så jag ska ta och byta till en mindre storlek. Hoppas den passar för den var toksnygg!


Nu ska jag ta och proppa i mig kilovis med mat, duscha, checka av läget med var jag har att göra framåt, sen umgås med kudden. Är en levande zombie känns det som. Upp 5 på morgonen, hem halv 6! Men roligt äre!

Presentation

Maria Uusimäki heter jag och är 18 år. Pluggar till djurvårdare på Spånga gymnasium, andra året. Mitt största intresse är marsvin, som tar upp en stor del av min vardag och även bloggen. Men det skrivs även om tankar drömmar och vardagen.

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3
4
5
6
7
8
9 10
11
12
13 14
15 16 17 18
19
20
21
22
23
24
25
26
27 28
29 30
<<< November 2010 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards