Maria, mitt i tonåren

Alla inlägg den 18 november 2008

Av Maria - 18 november 2008 19:15

Oj! Idag har det hänt och bestämts mycket!

Imorgon är det redan onsdag och den här veckan går också i turbofart!

På torsdag ska jag och några till baka och sälja fika på ett föräldrarmöte som är på skolan. Kommer vara på skolan från 8-8. Men men, jag får ju äta kaksmet! ;)

I helgen är det Taxinge julmarknad också. Den har vi gått på varje år så länge jag minns! För några år sen var det snö när vi var där, de senaste åren har det varit regn..Och någon snö lär det inte vara iår heller.

Så dit ska vi troligtvis OM jag inte ska ta en tripp till Gävle och Sara. Vi får se :)

Svenska läraren, som också är spanskalärare kommer vara hemma hela veckan vilket betyder en vecka till på sig att plugga till spanska förhöret och svenska redovisningen! Vi ska debattera i svenskan. Usch vad jag tycker sånt är jobbigt.. Men det går säkert bra.

Jag har också mailat H om domarutbildning. Ska få kompendiet så fort som möjligt så jag kan läsa på,göra provet och dömma upp! ;)


Idag har jag titulerat mig som senil,förvirrad,snurrig och allt vad det är!

Först på bussen tappade jag busskortet. Som tur var bara på sätet brevid så en kompis såg det. *phu*

Lite senare när första lektionen startat hittar jag inte mitt häfte som jag har alla arbeten och viktiga papper i! Får panik och springer runt i hela skolan som en tok och frågar alla om dom sett det. Ingen har sett det. Och jag minns inte vart jag kan ha lagt det. Tillslut när jag gett upp och insett att jag får göra om alla arbeten ser jag det. Tro inte att det ligger i rummet jag satt i från början? Det har troligtvis legat där sen igår..Alltså glömde jag det där sista lektionen.

Sen skulle jag måla lite på min älg, då är den borta! Men sen när jag lite senare letar på samma ställe hittar jag den...

Någon minut senare sitter jag och några till och diskuterar om ett "viloår" mellan 8:an och 9:an (det ska vi debattera om). Då klämmer jag ur mig;

-Vore det inte bra med betyg från årskurs åtta?

Lixom? HALLÅ SMARTSKAFT!

Jag skämdes som aldrig förr...Men som tur var va det en i gruppen som höll med mig att det vore faktiskt rätt smart!..

För att lätte lite på tankarna över hur korkad jag varit idag tjatade jag till mig en lussebulle av Max. Och snäll som han är köpte han en åt mig! Efter myyycket tjat :P Första lussebullen iår!

Så, en lång natts sömn kanske inte skulle sitta fel..

Presentation

Maria Uusimäki heter jag och är 18 år. Pluggar till djurvårdare på Spånga gymnasium, andra året. Mitt största intresse är marsvin, som tar upp en stor del av min vardag och även bloggen. Men det skrivs även om tankar drömmar och vardagen.

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3
4
5 6
7
8 9
10 11 12 13 14 15 16
17 18
19
20
21 22 23
24 25 26 27 28 29 30
<<< November 2008 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards