Maria, mitt i tonåren

Alla inlägg den 1 november 2008

Av Maria - 1 november 2008 20:23

Nu är jag precis hemkommen från en lång men rolig dag tillsammans med alla glada marsvinsmänniskor. :)

Jag är mer än nöjd med Cindras resultat.

I pet fick hon 90p med bra kritik förutom hennes kropp. Någon selfkropp har hon inte och kommer aldrig att få heller. Men 90p är inte dåligt ;)

I klippt höll jag på att tappa hakan. Domarens utlåtande när han lyffte på henne lugg:

- "Oh jisses vilka ögon och öron! Mycket bra! Det är nästan så jag vill sätta 10 på ögonen. Full pott!"

Hon fick tillslut 9p på ögonen men matte är stolt och skiner som en sol ändå! Inte nog med utlåtandet om hennes ögon vart hon Bästa Klippta 2! Min gammtant ;) Med tanke på att det var 8 stycken klippta så känns det inte allt fy skamm. Och av någon anledning känns det extra roligt att få rosett, eller öht bra kritik av den domare som dömde. Jag och Denise dömde maskeraden. Hjälp vad det var svårt! Alla dräkter satt ju fint, alla var jätte roliga idéer. Sen ska man placera!? Men vi kom tillslut fram till en etta, två och trea. Etta kom ett höstigt saffron-par från Sophie. Det var verkligen fint :)

Gurkätar tävlningen blev jag och Natalia till att hålla i. Men det är inte alls lika svårt. Bara att kolla gurkor och munnar :p


Om vädret tillåter så ska jag till Västerås och kommer då ha hela TRE djur med mig. *hör och häpna* Prinsessan ska med :D

Hon har återhämtat sig superbra och är redan bra i kroppen. Med mycket spring på golvet så kommer hon bli den tegelsten hon tidigare var. Tror jag ska ställa henne i både pet och ras. Självklart ska min Cindra Pindra Yrtroll med. SEN till den stoooora saken! Min systers lilla Algot ska få göra utställningsdebut i pet!

Och kanske klippt om han kommer på att man inte ska tugga på sin egen päls..


Nu har ju Sara åkt hem och det känns så tomt. Har plockat bort madrassen och det känns ovanligt tomt.

Imorgon är det sista lediga dagen och sen börjar skolan igen..

Jag har laddat upp ordentligt nu på lovet och ska ge gärnet terminen ut. Det är bara 6 veckor kvar sen är det jul. Ska planera ALLT arbete som sjutton så jag slipper sitta timtals hemma med högar av skolarbete. Det klarar jag inte igen.


Nu vart det ett långt inlägg.

Tack för en toppendag alla utställare!

Presentation

Maria Uusimäki heter jag och är 18 år. Pluggar till djurvårdare på Spånga gymnasium, andra året. Mitt största intresse är marsvin, som tar upp en stor del av min vardag och även bloggen. Men det skrivs även om tankar drömmar och vardagen.

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3
4
5 6
7
8 9
10 11 12 13 14 15 16
17 18
19
20
21 22 23
24 25 26 27 28 29 30
<<< November 2008 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards