Maria, mitt i tonåren

Alla inlägg den 15 november 2008

Av Maria - 15 november 2008 16:03

Nyss hemkommen från gymnasiemässan. Fick svar på de frågor jag hade.

Mötte en kompis som sa "När man går på dagis ska tjejerna bli veterinär och killarna polis, vissa håller kvar vid den drömmen. Bland annat du! ;)"


Jag har bestämt i vilken ordning jag ska söka. På de två första skolorna finns det inget internat, men jag behöver inte plugga vidare tre år i Skara efter gymnasiet. På det tredje alternativet finns det internat men där behöver jag plugga på Skara. Och det känns inte så lovande. Men eftersom gymnasiet ligger på "fel" sida av Stockholm är det internat som gäller. Annars ska jag pendla 2,5 timmar till skolan och 2,5 timmar från skolan. Det orkar jag inte.


Ikväll kommer pappa hem, han har varit på kryssning till Åland.

Jag har beställt lite smink och sånt som han ska få köpa :)

Nu ska jag sätta mig och läsa igenom alla broschyrer jag fått!


Jo förresten! Jag såg domare B på mässan! Av alla ställen ser man henne på gymnasiemässan. Pratade inte med henne utan såg henne gå förbi när vi satt och fikade.

Presentation

Maria Uusimäki heter jag och är 18 år. Pluggar till djurvårdare på Spånga gymnasium, andra året. Mitt största intresse är marsvin, som tar upp en stor del av min vardag och även bloggen. Men det skrivs även om tankar drömmar och vardagen.

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3
4
5 6
7
8 9
10 11 12 13 14 15 16
17 18
19
20
21 22 23
24 25 26 27 28 29 30
<<< November 2008 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards