Maria, mitt i tonåren

Alla inlägg den 16 november 2008

Av Maria - 16 november 2008 19:10

Jag och pappa åkte och handlade på eftermiddagen. Som jag sa att jag skulle så storshoppade jag te. 4 sorter ;-) Just nu sitter jag och dricker jordgubbste. Smaskens! 

Jag önskade strömming till maten idag. Det är himlans gott! Åt så mycket att jag rullar fram!


Vid 8 ska jag bänka mig i sängen med filt och te(!) framför "finalen" av Ensam mamma söker. Jag tycker faktiskt det är bra! Familjen skrattade åt mig när jag sa final :-(. Men vad ska man säga då !?


Dags att se om det finns några uppdateringar i bloggarna!

Av Maria - 16 november 2008 13:56

Det här har varit en sån där typisk söndag. Hitills. Har försökt pluggat lite, men gav upp efter ett tag då jag inte fattade ett dugg.

Nu har jag precis smort lite tassar på mina små fyrbentingar. Och hjälp mamma klippa lite klor på hennes. Vi har också klämt igenom alla de honor som går med hanar och visst fanns det några tjockisar! En som troligtvis föder om tre veckor :) Det var länge sen det föddes bäbisar här. Nästan fyra månader sen. Om man inte räknar med Prinsessans.

OCH! Det snöar ute! Eller snö och snö..snöblask. Men ändock snö!

Men eftersom det är +2 grader ute smälter den när det fallit till backen. Pyttsan..jag som vill att det ska bli snö! Det är så härligt när det knastrar när man går! När det är sånt här väder är det bästa som finns att sitta framför brasan med en stor kopp te! Men vi har inget te hemma..jo, något julte men det ska man ju inte dricka nu heller! Får be pappa att vi åker och handlar sen :) Då ska jag storshoppa alla möjliga sorters te så jag klarar mig heeela långa vintern!

Igår kom pappa hem från Ålandsbåten med mina beställningar.

Fick hem en parfym som luktar underbart! Me like ;)


Nä, jag tar nog en kopp julte förresten. Dey lät ju så gott. Eller glögg.. ÅH!!

Jag vill ha jul!

Presentation

Maria Uusimäki heter jag och är 18 år. Pluggar till djurvårdare på Spånga gymnasium, andra året. Mitt största intresse är marsvin, som tar upp en stor del av min vardag och även bloggen. Men det skrivs även om tankar drömmar och vardagen.

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3
4
5 6
7
8 9
10 11 12 13 14 15 16
17 18
19
20
21 22 23
24 25 26 27 28 29 30
<<< November 2008 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards