Maria, mitt i tonåren

Alla inlägg den 26 januari 2011

Av Maria - 26 januari 2011 14:47

hittade en skiva med de bilder jag lyckades rädda från gamla datorn. Kolla på de här..Chindira, Cleopatra och Chimaria som små..


Här är de nyfödda. Kan inte sluta le åt Cleo! (vit)

          


De har vuxit på sig och blivit 3 dagar

              

Av Maria - 26 januari 2011 13:57

H&M har ju börjat med en "home" avdelning. Och igår när klädkatalogen kom så kom det också en katalog med H&M Home. Kikade lite i den och vad hittade jag? Jo, handdukar med måtten 30*30! Jysk hade dem förut men har slutat med det och har bara 30*50. Åhlens hade förut men har numera bara skrikfärger. Så kommer H&M som en räddare i nöden och säljer dessa!

               4st för 49kronor!

 

jag har ett par lila från Åhlens nu. Tycker att mörklila är så fint till creamarna. Men som sagt har de slutat sälja den färgen nu. Marsvinen tycker att det är så hejdlöst roligt att dra i handdukstrådarna så några dyra handdukar har jag ingen lust att köpa. Tror nog att de här lila kan vara ungefär lika som de jag har nu. Tror nog att jag ska överväga den här saken..

Av Maria - 26 januari 2011 09:33

Idag är vi lediga! Eller nja, vi har allaktivitetsdag och man fick välja mellan åka till romme, sitta på film i aulan eller sitta vid datorn i två timmar och plugga. Känns lite ovärt att åka så långt för att plugga. Så jag pluggar här hemma istället. Men jag har satt igång ganska tidigt så jag ska nog få allting gjort! Jag har precis börjar med att försöka få igång mitt gamla jävulskap till dator för att få tag på ett par bilder jag måste ha till ett arbete. Den står fortfarande och startar och har gjort det de senaste 15 minutrarna.


Har ringt läkarn också och fått en tid då de ska ringa upp mig. När jag ringde tidigare i vintras och behövde ny medicin av en annan läkare som jag aldrig varit hos förut tyckte han att det var väldigt konstigt att inflammationen inte försvunnit. så han bad mig ringa tillbaka nu i slutet på januari. Så om 45 minuter ska de ringa tillbaka.


Innan jag sätter igång att plugga på riktigt gör jag mig en riktig brakfrukost! Men björnbärssmoothie och scones! Smarrit! :-)

Presentation

Maria Uusimäki heter jag och är 18 år. Pluggar till djurvårdare på Spånga gymnasium, andra året. Mitt största intresse är marsvin, som tar upp en stor del av min vardag och även bloggen. Men det skrivs även om tankar drömmar och vardagen.

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3
4
5
6
7
8 9
10
11
12
13
14
15 16
17
18 19 20 21 22 23
24
25
26 27 28 29 30
31
<<< Januari 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards