Maria, mitt i tonåren

Alla inlägg den 23 januari 2011

Av Maria - 23 januari 2011 19:15

Jag tycker att jag håller mitt nyårslöfte riktigt riktigt bra. Har inte impulsköpt något! Och köpa något onödväntigt tycker inte jag att gå på bio är. Jag kan väl inte stänga av mig helt från omvärlden. Fast marcus hade två presentkort så vi behövde inte ens betala!


Men lite shoppabstinens måste jag erkänna att jag har. Ser på alla reklamer hur fina kläder som börjar komma ut. Det är galen rea i alla butiker men jag har alla kläder jag behöver. Fast drömma kan man! Just nu drömmer jag om allt som har med våren att göra, eller ja, allt man kan ta på sig på våren. Vita tygskor, tunn jacka osv. Jag har verkligen fastnat för gröna byxor! Varför vet jag inte men jag är störtkär.


Så ganska exakt sånnahär tänker jag införskaffa mig när mitt nyårslöfte gått av stapeln. Och sen vita tygskot till det! Mmmmm ;-)

Av Maria - 23 januari 2011 14:16

Åh vad det är härligt ute! Jag och marcus var ute och gick ett par kilometer och det var så härligt! Solen värmer riktigt ordentligt! Självklart mötte vi massvis människor med hundar. Jag vill också ha!


Men faktiskt längtar jag till sommaren nu. Då man kan gå raka vägen från sängen till altanen och bara sola hela dan! Sommarlovet ser ut att starta med dunder och brak. Grekland precis efter skolavslutningen, hem efter för att direkt åka til Gotland och fira midsommar. Kan man få en bättre start eller!? Fast Grekland är inte spikat så jag ska inte lova något.


Nu ska jag ta tag i trimmningen tror jag!

Presentation

Maria Uusimäki heter jag och är 18 år. Pluggar till djurvårdare på Spånga gymnasium, andra året. Mitt största intresse är marsvin, som tar upp en stor del av min vardag och även bloggen. Men det skrivs även om tankar drömmar och vardagen.

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3
4
5
6
7
8 9
10
11
12
13
14
15 16
17
18 19 20 21 22 23
24
25
26 27 28 29 30
31
<<< Januari 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards