Maria, mitt i tonåren

Alla inlägg den 9 januari 2011

Av Maria - 9 januari 2011 20:33

Precis hemkommen och trött som om jag varit på utställning en vecka. Men marsvinen fick det ovanligt mycket ompysslat idag när vi kom hem. På utställningen var Gnagarboden som dels sponsrade med fantastiskt många priser men hade även försäljning av mycket fina och roliga prylar för djuren! Blandannat hade de tunnlar gjorda av 100% naturmaterial. Gjort av timotej var just dessa som vi köpte så de kan både springa och leka i dem, men också äta! Har redan lagt in en varsin i två burar och det blev full aktivitet i burarna!


Lite nya avelspar är också ihopsatta. Två teddyhonor sattes men också Junipher. Det har ju visat sig att hennes avkommer inte var så pjåkiga! Den här gången sattes hon med Prinsen (English Prince) och jag tror att det kan bli minst lika fina ungar av den kombon! Börjar redan bli otålig att vänta..


Reslutaten då!

Chindira fick sitt sista cert och är nu SCH. Dessutom fick hon ett cert i championklass! Desideria och Cleopatra som fick 90 poäng av båda domarma (!)  knep åt sig två cert var och inte nog med det blev Cleo Bir-r och placerade sig som BIS 8!! Mina pärlor Betty och Beata charmade som alltid annars och Beata charmade till sig en BIS pet 6!


Jag är mer än nöjd och en championrosett är självklart inhandlad ;-)

Presentation

Maria Uusimäki heter jag och är 18 år. Pluggar till djurvårdare på Spånga gymnasium, andra året. Mitt största intresse är marsvin, som tar upp en stor del av min vardag och även bloggen. Men det skrivs även om tankar drömmar och vardagen.

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3
4
5
6
7
8 9
10
11
12
13
14
15 16
17
18 19 20 21 22 23
24
25
26 27 28 29 30
31
<<< Januari 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards