Maria, mitt i tonåren

Alla inlägg under mars 2010

Av Maria - 16 mars 2010 16:18

Om jag hade vetat att dan skulle varit sådär hade jag ju inte gått till skolan idag kan jag säga :p Jag började halv tio, åkte hemifrån halv 8. Kom till skolan och väntade på läraren en stund tills hon kom och sa att vi inte hade någon sal. Så vi fick sitta i syslöjden. Men den hade vi bara i 45 minuter. Då fick vi beskrivning på en hemtenta till mitten på april. Sen hade vi lunch. Efter det hade vi engelska och satt bara och gjorde några uppgifter på ett papper. Sen var matten inställd så då slutade vi..ooooonödigt!


Jaja, kom hem rätt bra tid, gjorde mig lite att äta och bläddrade i HM katalogen som låg i brevlådan. Någon som känner sig generös och vill ge mig några hundra? Skulle vara tacksamt! ;-)


Nu skulle jag sätta mig och plugga. Tro inte då att internet håller på och knäppa sig som det alltid gör och jag kommer inte in på den sidan där arbetet finns. Får helt enkelt jobba arslet av mig imorgon.. Så vad ska jag göra nu då?? Alla marsvinen har klippta klor, det gjorde jag igår. Var så ambitiös så alla fick filade och smorda tassar. Hade verkligen ingenting att göra igår! Var hemma från skolan för att jag hade haft så ont i huvudet hela natten och morgonen. Kände att jag bara var tvungen att vara hemma och andas lite och koppla av. Stressar upp mig så lätt, förstår inte varför! Och trycket över bröstet jag har pratat om förut har kommit tillbaka. Börjar tro på läkarn nu att det är stress. Ville inte riktigt tro på det i våras, försökte väl intala mig själv att jag inte var stressad. Men det var precis det jag var. Och ju mer stressad jag är, ju hårdare och ju oftare kommer trycket. Väldigt obehagligt. Måste ringa läkarn och fråga om det finns något jag kan göra åt det. Varva ner kommer han säga men det funkar ju inte.. Usch jag låter som en gammal tant med krämper överallt ju!

Av Maria - 14 mars 2010 18:15

En fråga till mig själv, varför anmäler jag alltid flest djur när det är dubbelutställningar? Jag for som en jojo igår för att vara vid alla bord i tid :-p Men jag lyckades, med lite hjälp. Reslutaten då, helt ärligt så minns jag nog inte alla :p Hade 10 olika bedömningar då jag fick ställa en teddytjej också som inte mamma ville ställa för hon tyckte inte att hon var tillräckligt fin. Men med cert och bir-r kan vi konstatera vem som får välja vilja djur som ska ställas hädan efter tycker jag ;-)


Junipher blev bir-r för båda domarna och gick till final med cert. Hon är numera SCH!


Betty fick silver för ena domaren och gick till final utan placering.


Beata fick silver för båda domarna och gick till final hos den ena med placering BIS PET 4! Lillstumpan :)


Junipher är numera SCH och Guldpet, och Betty Queen är Guldpet. Matte är stolt!


På finalbordet tyckte Junipher det passade bra att brunsta lite. Men det gjorde inte mig något för hon skulle sättas med hane på kvällen. Vi var inte riktigt säkra men det blev tillslut Alvar som har bäst underfärg. Så nu väntas pe white, cream och buff i self och crested! Det ni ;-)

Av Maria - 10 mars 2010 17:45

..är precis vad jag gett våra små fyrbentingar. Ja, inte dom som ska på utställning i helgen för då står jag väl där med tre tjejer som är helt röda runt munnarna! Det var en storfavorit kan jag säga. Först var de lite skeptiska (alla utom Prinsessan såklart) men när de väl känt lukten av jordgubb då jädrar vart det fart på munnarna! Roligast var nog Kenton som först sprang in i ett hörn när tallriken kom in i buren. Doris gick fram på en gång och luktade. Kenton satt kvar och försökte göra sin hals så lång det gick. Men den räckte inte fram till gröten. Så han smög fram, och sen snabbt tillbaka. Då var det precis som om han kom på att jo fasen det luktade ju gott ju. Då rusade han fram, puffade bort Doris och grävde ner hela huvudet i gröten. Någon som behöver tvättas lite sen kanske? :-p


Så det kan jag tipsa till er som ger kligröt till era marsvin, blanda i lite Proviva. Finns ju ganska många olika smaker så man kan variera ganska mycket :-D


Idag fick jag tillbaka två arbeten. Dels ergonomiuppgiften jag gjorde om praktiken och samhällsprovet. Båda vg. Väldigt nöjd! :-)

Idag blir det till att jobba lite djurhållning sen ska jag trimma..Det har jag faktiskt inte gjort än. Vet att jag sagt varje dag att jag ska göra det men det blir ju aldrig av! :-p Skönt att det bara är Junipher som ska trimmas. Men det är ett helt träningspass att trimma henne!

Av Maria - 8 mars 2010 17:57

Kom hem från skolan för ett tag sedan. Har varit en lång dag idag! Trots att vi inte hade sista lektionen då vår vikarie vi skulle ha glömde bort oss! Sjyssta puckar! :-p I övrigt har skoldagen typ skrattats igenom, alla berättar allt tok som hänt på lovet. Roligt!


Varje gång jag är på stan springer jag förbi H&M i hopp om att de fått in bikinisar. Jag har sett ett par stycken på hemsidan som jag vill ha. Men det känns lite sådär att beställa det ifrån nätet, vill gärna prova bikinisar. De har fått in några i butiken men såklart inte några av de jag vill ha. Bara att vänta då, det är ju ändå bara mars :-)


Jag hade tänkt att jag skulle börja en nyttig vecka nu, kanske månad, termin, år liv, vad vet jag :-p Så bra det gick idag på kretsloppet när jag letade penna och såg inget annat än godiset från idre i väskan. Toppen..där sket sig den nyttigheten. Nej men på seriöst nu så ska jag ta och ge mig och tjocka i mig massor av onyttigheter. När jag ätit upp chokladen i väskan.. Snart är det sommar och då jädrar ska det vara slut på godis och sånt! :-p hårda puckar här!


Nu ska jag ta och plugga lite granna, sen ska jag nog sätta mig inne hos djuren och mysa med dom :-) Trimma lite på Junipher kanske. Tack och lov så toktrimmade jag henne innan vi åkte till fjällen så det är bara lite finputsning kvar nu :-)

Av Maria - 7 mars 2010 15:27

Är precis hemma från en underbar vecka i Idre! Vi har haft strålande väder hela veckan och åkt skidor hela dagarna. I början var man ju lite skakig på benen för det var ett år sen sist, men sen efter några åk så kom man igång och hej vad det gick! Inte en enda vurpa gjorde jag...eller jo, men det var inte riktigt mitt fel :-p

Och jag som då inte alls skulle tänka på skolan eller så blir väckt en morgon av att mamma kommer inrusandes, "Maria du börjar 8 idag!!" Som tur var hade jag precis vaknat och sett att jag inte var hemma. Först trodde jag att hon hade blivit helt fläng tills jag kom på att hon drev med mig för att jag skulle få panik och hoppa ur sängen. Men hon lyckades inte riktigt ;-)


Det första jag gjorde när jag kom hem var att gå in till marsvinen. Doris har börjar tjocka på sig, antingen har hon fått vääldigt mycket mat av djurvakten eller så är hon dräktig som vi trott tidigare :-) Någon som blivit fet är Mrs Waddington! Ojojoj. Banting á la super säger jag bara!


Nu är jag väldans rastlös! Man har ju hela tiden haft att göra, och när liftarna stängt har vi i princip ätit, spelat lite spel och sen har iallafall jag slocknat :-p Men nu är klockan liksom bara halv 4 och jag vet inte vad jag ska göra. Hade hoppats på att det var moppevänliga vägar hemma som det var förra året den här dagen. Men det var inte riktigt så..Men däremot är det bara någon minus grad, så kaanske att man slipper varma tjocka kläder imorgon? Och bäst av allt, strul i SL trafiken! Hoppas hoppas..annars går jag till Spånga.


Nu ska jag ta och trimma Junipher litegranna. Utställning om 6 dagar! :-D

Presentation

Maria Uusimäki heter jag och är 18 år. Pluggar till djurvårdare på Spånga gymnasium, andra året. Mitt största intresse är marsvin, som tar upp en stor del av min vardag och även bloggen. Men det skrivs även om tankar drömmar och vardagen.

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29 30
31
<<< Mars 2010 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards