Maria, mitt i tonåren

Direktlänk till inlägg 26 mars 2010

nu är det fredagsmyyys

Av Maria - 26 mars 2010 09:17

Äntligen fredag! Eller jag har ju bara varit i skolan två dagar den här veckan men ändå är jag helt slut! Gick upp tidigt idag för att hinna med allt som ska göras!


Marsvinen har fått rena burar mat och allt sånt :-) Yster är så tjock! Undra jag hur många bebisar hon har där inne. Tippar på fyra eller fem faktiskt!! Hon borde få nu vilken dag som helst. Hennes bur ville jag inte vara och stöka i så den får bytas när hon fått bebblorna. Men så skitig var den ändå inte :-)

Och Amelia, hon är nog det lyckligaste marsvinet i världen. Jag har aldrig sett någon gladare! Så fort man kommer in i rummet så börjar hon popcornskutta som en tok, och ändå är hon 6 månader! När man slänger in nytt spån rejsar hon runt runt och ska ha med burkompisarna på bus, som nog tycker hon är lite jobbig för dom går bara undan. Så vacker är hon också, riktigt docksöt. Skulle hon vara människa skulle hon ha aaalla grabbar efter sig! Får väl hoppas det funkar för marsvinshanarna också då ;-)


Doris börjar också tjocka på dig rätt mycket nu. Men så många bebisar har hon nog inte. Kanske två eller tre bara.Jag är faktiskt nervös för den här kullen. Hur det kommer gå och allt..Måste sluta oroa mig, för jag gör ju allt jag kan för att det ska gå bra. Hon blir bortskämd med broccoli och persilja och sånt smaskigt flera gånger i veckan, så vitaminerna får hon ju. Lugn och ro har hon och hon mår bra och äter förfullt. Inget visar än på att det inte ska gå bra men vi har ju inte haft tur med selfkullarna direkt..


Sen tänkte jag på en till grej idag. Buff och pew blir ju cream. Men cream cream blir både buff, cream och pew. Om man nu tar fram två creamar vars stammar bara består av creamar. Får man ändå buff och pew då?


Apropå buff. Framöver kommer buffhonan Mrs Waddinton att bli till salu tilsammans med burkompisen teddy honan Gudrun (skratta inte åt namnet ;-))

Men Waddington måste gå ner i vikt lite först bara ;-) Om någon är intresserad av bilder, info eller så. Hör av er! maria.uusimaki@hotmail.com


I eftermiddag har jag utvecklingssamtal. Jag och mamma ska ta tåget in så jag ska åka om ca 2 timmar. Hoppas inte min mentor berättar alla hyss jag gör :-p

Nejdå, jag är fridfull!


Nu ska jag fortsätta lyssna på Glee och dricka mitt te ;-)

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Maria - 9 augusti 2011 10:58

läs min blogg på mariauusimaki.blogg.se istället!

Av Maria - 4 augusti 2011 16:55

Jag får inte till det med att ladda upp bilder från mobilen hit till bloggen, så jag byter blogg till blogg.se. jag hoppas att ni tappra läsare som följer mig här fortsätter i blogg.se. den nya bloggen heter mariauusimaki.blogg.se :-)...

Av Maria - 4 augusti 2011 11:20


Godmorgon! Varje dag (förutom igår när grannen klippte gräset) så har jag sovit till 11. En perfekt tid, precis lagom till solen börjar bli varm och solvänlig!   Tänkte bara tipsa er om karotentabletterna jag äter. Jag började med dem för att jag...

Av Maria - 4 augusti 2011 00:37

Kvällens egentliga planer gick i kras, börjar tröttna på att arrangera saker när folk hoppar av i sista sekund! nu blev kvällen bra, om inte bättre, ändå. jag och marcus åkte in till stan, köpte med oss lite fika och satte oss vid slussen. Södertälje...

Av Maria - 3 augusti 2011 09:47

Vaknade rätt så tidigt idag, vår morgonpigga granne vars gräsmatta börjar precis utanför mitt fönster fick för sig att klippa gräset imorse. Men - mer tid till att sola!   För ett tag sedan nämnde jag det där skolarbetet som jag fått en idé till....

Presentation

Maria Uusimäki heter jag och är 18 år. Pluggar till djurvårdare på Spånga gymnasium, andra året. Mitt största intresse är marsvin, som tar upp en stor del av min vardag och även bloggen. Men det skrivs även om tankar drömmar och vardagen.

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29 30
31
<<< Mars 2010 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards