Maria, mitt i tonåren

Alla inlägg under januari 2009

Av Maria - 10 januari 2009 13:20

Skönt med helg, även om det bara vart tre skoldagar.

Igår var vi och åkte skridskor med skolan. Vi skulle träna lite hockeybromsningar och sånna saker. Bromsningen vågade jag mig inte på..Sist jag gjorde det fick jag ett ont blåmärke på höften.

Men jag var bäst på att åka baklänges!! *stolt*


Idag ska kusinerna hit. Mamma och hennes syster (kusinernas mamma) är på spa/massage. Pappa och Sara ska på hockey. Jag lär väll vara hemma och fortsätta städa rummet. Efter allt ska allihopa komma hit. Vi ska äta god mat med efterrätt och allt :)


Jag tänker hela tiden på att jag ska döma på KM! Jag kommer vara så grymt nervös! Tänk när jag ska döma finalen!? För det lär ju bara vara en domare när det är så få djur. Jaja, jag har fixat en sekreterare så jag åtminstone känner mig lite lugn :)


Nu ska jag kolla i allas bloggar om nån har skrivit något intressant, sen ska jag fortsätta städa mitt rum, Man ser iaf golvet nu!

Av Maria - 8 januari 2009 15:49

Ni vet det där jag var så glad över att jag skuttade runt i huset och mamma undrade vad det var för fel på mig? Precis, det!

Vet ni vaaaaad!!

Jag fick ett mail av K som frågade mig, MIG, om jag ville döma petten på Svealands KM! Ooooooom jag ville! Jag kastade mig  på telefonen (efter att jag for runt i huset) och tackade JAA!

Ni kan inte ana hur roligt det här är!

Det var visst flera som föreslagit mig och bara det är underbart!!


Idag vad vi på natushistoriska riksmuseét med skolan för femtioelfte gången! Bååring! Svara på massa frågor som det knappt äns finns svar på!

Av Maria - 6 januari 2009 15:59

Imorgon är det skola igen - tidiga mornar. HUA!

På torsdag ska vi till Naturhistoriska. Har man inte vart där 1000 gånger redan? Fattar inte varför skolan plågar oss elever med att åka dit stup i kvarten. Okej, första gången var det kanske lite kul men nu!? Pfft!

Får träffa alla kompisar igen iaf, det är väl kul.


Igårkväll när vi kom hem från mässan var det tre små knoddar i buren hos Canezza. Supersöta är dom :) Alla fina i typen. Dock en med öronveck. Den finaste såklart.

Vi har också börjat spåna lite med hane till Sickan. Henne ska vi sätta framemot mitten på februari. Bea måste bli lite äldre. Hon är så pass stor så henne kan vi nog sätta när hon är 6-7 månader. Jag har ju ett önskemål på hane men jag vet inte om min käre kompanjon går med på det. Ägaren till hanen är mer än gärna med på det vet jag!


Nu har jag nyss kommit hem från tågstationen. Sara och Jerry åkte hem till sig och nu är det hela 2 månader tills vi ses! Den sjunde mars är det utställning i Valbo så jag åker upp till Sara på fredagen.

Av Maria - 6 januari 2009 13:31

Jag är glaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaad!!!!!!!!

Vet inte om jag får säga ännu men GLAD SOM SJUTTSINGEN ÄR JAG!!!!!

Berättar så fort jag fått det bekräftat!! Jag kan säga att en dröm har gått i tidig uppfyllelse!

Av Maria - 5 januari 2009 19:45

JA! Vad ska man säga? Jag är så nöjd så ni kan inte ana!

Det har varit maffiga dagar men efter dessa resultat kan man inte klaga.


Reslutat;

Cindra

Pet:

Bis 1 poängslöst. 2/3 mkt nöjd!

Bis 2. 89p 3/3 nöjd!

Klippt lh. Bis 1.poänglöst 1/1. Ok. Bis 2 poänglöst 1/1 Bästa klippta två!!!


Beatrice

Pet:

Bis 1. 4/13. MKT nöjd!

Bis 2. 91p SILVER (!) 1/9 OTROOOOOOLIGT NÖJD BIS PET 5!!!!!:D

Ras:

Bis 1. poänglöst 1/1. CK!! 

Bis 2. poänglöst 1/1.


Sickan

Pet:

Bis 1. poänglöst.1/3 SILVER. BIS PET 7!!!

Bis 2. 90p. 1/3 SILVER. Ej placerad.

Hon kan numera titulera sig guldpet!!! :D

Av Maria - 3 januari 2009 22:15

Vid 8 när jag kom hem var det bara att börja bada djur. Sickan och Bea.

Båda två var jätteduktiga. Lite läskigt tyckte Bea det var i början då hon aldrig badat förut. Jag testar ett nytt schampoo på dom, luktar ljuuuuuuvligt! Och så mjuka och fina blev dom! Alla tassar är filade och smorda. Med Bea har jag varit smart och smort hennes tassar så fort jag fick hem henne, så hon har inga förhårdander, och kommer förhoppningsvis aldrig få heller!

Imorgon ringer klockan halv 6. Så det är nog dax att gå och lägga sig nu.

En sammanfattning av helgen kommer på måndag!

Tack för en bra dag alla marsvinsfolk!

Av Maria - 2 januari 2009 16:35

Då har man börjar nörda vid marsvinsspelet igen..

Jag höll ju på mycket med det förut, sen tappade jag helt intresset. Men nu när jag var hos Sara frågade jag lite försiktigt om hon visste vad det var..

Ja det gjorde hon men hon hade glömt bort adressen och inte vart inne på ett tag. Det fanns en till marsvinsspelsnörd! Men denna gång föder jag upp choklad roan/dalmisar! Inte creamar som förra gången. Fick inte för Sara :( För nu ska hon och jag sammarbeta! Har man inte egen uppfödning på riktigt så..


Idag var vi till Kista för att ställa iordning allt inför morgondagen. Vi har en stor och bra monter! Även Marsvinshjälpen sitter på en hörna tror jag.

Pet Of The Year för Norrort kommer delas ut. Kan säga att jag kommer bli LITE avis på dom som vinner. Så himla fina rosetter!

Rosetterna till gurkätartävlingen och maskeraden var det heller inge fel på. Det ska förresten jag, S och J döma!

Efter Kista åkte jag och mamma till Willys för att handla grönsaker till priserna och så! Snart ska vi göra iordning dom då pappa kommer hem med hinkar.

Prinsessan blir hemma imorgon. :( Jag har inte fått ner henne så pass mycket i vikt att jag tycker den är lönt att ta med henne. Men Bea däremot! Det ska bli så himla skoj att ställa henne! Min sockersöta gullunge!


Nu ska jag ta och städa lite burar :) Vi ses imorgon alla marsvinsglada!

Av Maria - 1 januari 2009 20:14

..började med att jag sprang in i en dörr. Hur ska det här året bli tro?

Det hade inte gått mer än en timme på det nya året och jag klantade mig:P

Är fortfarande lite öm i näsan. Men Sara fick sig iaf ett gott skratt. Hm..


Nu är jag hemma och har nyss fyllt magen med alldeles för mycket pizza.

Alltid lika trist och säga hejdå. Men lika jobbigt var det inte som sist. Då jag bokstavligen grät..larvigt kanske men!

Men nu är det ju faktiskt bara 2 dagar tills vi syns igen. Hon och J kommer ner till Kista på söndagen. Och är här tills på tisdag. Då kommer det jobbiga,då är det långt kvar till nästan gång.

Jag som var så glad över att SJ hade billiga biljetter märke att det var visst många som var de..Slut slut slut! Blir helt enkelt inte att träffas varje helg. Om vi inte kommer på nått fuffilurigt. Vi brukar va bra på sånt vi ;)

Imorgon ska vi åka till Kista vid 9 tiden för att ställa iorning burar och sånt. Efteråt ska jag förbi frissan och kolla om min favoritfrisör jobbar. Ska göra en totalmakeover! Lite pirrigt måste jag erkänna..

Presentation

Maria Uusimäki heter jag och är 18 år. Pluggar till djurvårdare på Spånga gymnasium, andra året. Mitt största intresse är marsvin, som tar upp en stor del av min vardag och även bloggen. Men det skrivs även om tankar drömmar och vardagen.

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
      1 2 3
4
5 6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17 18
19
20
21 22
23
24 25
26
27
28 29 30
31
<<< Januari 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards