Maria, mitt i tonåren

Alla inlägg den 10 januari 2009

Av Maria - 10 januari 2009 16:31

Alldeles nyss ringde det en man hit och sa att han hittat ett katthalsband i deras rododenron (stavning?)

Jag fick ju gravera in hennes namn och vårt telefonnummer på en sån där liten silverbricka som man sätter på halsbanden när jag praoade.

När hon kom hem en dag utan halsband kändes det lite trist att den var borta. Dels för att det är ju himla bra (vilket visade sig nu) men också för att det var så fin :) Så jag fick gå över till gatan brevid och hämta hennes halsband. Nog såg hon lite glad ut när hon fick tillbaka sin fina silverbricka som glänser så fint! :)


Nästa gång kanske det är hela katten som är borta..


Av Maria - 10 januari 2009 13:20

Skönt med helg, även om det bara vart tre skoldagar.

Igår var vi och åkte skridskor med skolan. Vi skulle träna lite hockeybromsningar och sånna saker. Bromsningen vågade jag mig inte på..Sist jag gjorde det fick jag ett ont blåmärke på höften.

Men jag var bäst på att åka baklänges!! *stolt*


Idag ska kusinerna hit. Mamma och hennes syster (kusinernas mamma) är på spa/massage. Pappa och Sara ska på hockey. Jag lär väll vara hemma och fortsätta städa rummet. Efter allt ska allihopa komma hit. Vi ska äta god mat med efterrätt och allt :)


Jag tänker hela tiden på att jag ska döma på KM! Jag kommer vara så grymt nervös! Tänk när jag ska döma finalen!? För det lär ju bara vara en domare när det är så få djur. Jaja, jag har fixat en sekreterare så jag åtminstone känner mig lite lugn :)


Nu ska jag kolla i allas bloggar om nån har skrivit något intressant, sen ska jag fortsätta städa mitt rum, Man ser iaf golvet nu!

Presentation

Maria Uusimäki heter jag och är 18 år. Pluggar till djurvårdare på Spånga gymnasium, andra året. Mitt största intresse är marsvin, som tar upp en stor del av min vardag och även bloggen. Men det skrivs även om tankar drömmar och vardagen.

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
      1 2 3
4
5 6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17 18
19
20
21 22
23
24 25
26
27
28 29 30
31
<<< Januari 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards