Maria, mitt i tonåren

Alla inlägg den 1 januari 2009

Av Maria - 1 januari 2009 20:14

..började med att jag sprang in i en dörr. Hur ska det här året bli tro?

Det hade inte gått mer än en timme på det nya året och jag klantade mig:P

Är fortfarande lite öm i näsan. Men Sara fick sig iaf ett gott skratt. Hm..


Nu är jag hemma och har nyss fyllt magen med alldeles för mycket pizza.

Alltid lika trist och säga hejdå. Men lika jobbigt var det inte som sist. Då jag bokstavligen grät..larvigt kanske men!

Men nu är det ju faktiskt bara 2 dagar tills vi syns igen. Hon och J kommer ner till Kista på söndagen. Och är här tills på tisdag. Då kommer det jobbiga,då är det långt kvar till nästan gång.

Jag som var så glad över att SJ hade billiga biljetter märke att det var visst många som var de..Slut slut slut! Blir helt enkelt inte att träffas varje helg. Om vi inte kommer på nått fuffilurigt. Vi brukar va bra på sånt vi ;)

Imorgon ska vi åka till Kista vid 9 tiden för att ställa iorning burar och sånt. Efteråt ska jag förbi frissan och kolla om min favoritfrisör jobbar. Ska göra en totalmakeover! Lite pirrigt måste jag erkänna..

Av Maria - 1 januari 2009 00:51

Då var det år 2009 och jag har varit här i Gävle sen förra året ;)

Precis innan tolvslaget var jag,Sara,J och hans bror ute och åkte spark igen. När vi åkte där det var som mörkast var dom snälla och påminde mig om varg och allt sånt. Jag som inte alls är mörkrädd..

Men vi mötte ingenting. Men vi såg ett stjärnfall :) De va fint!

När raketerna skulle skjutas var hundarna i området väldans rädda. Stackarna.


Som alla andra gör jag en liten sammanfattning av mitt 2008.


Först marsvinsfronten.

I början av året hände det inte så mycket. Vi åkte på våra utställningar men jag kan inte minnas något speciellt då.

Mot sommaren fick Prinsessan ett CK. Hon vart BIS PET 1. Och Guldpet.

På SM vart hon BIR i ungdoms-SM och blev placerad som BIS 5.

Mot hösten fick hon en kull som inte gick som förväntat. Men med en matte som matade henne med äckelklet dag ut och dag in, som la ner sitt liv på att hålla henne vid liv så överlevde hon! Men det var inte mycket kvar av henne. Hon piggnade på sig snabbt och har nu återvänt till utställningskarriären.

På selffronten har vi också fått in 2 honor. Beatrice och Summer Secret från P. "Sickan" gjorde utställningsdebut i pet i Västerås och knep åt sig ett silver. Och Cindra har ställts i klippt. Fått sina bästaklippta 3-rosetter efter varandra! :D


För min del då.

Jag fyllde 15. MOPPE! Som det har körts! Och som jag har agerat taxi..

Tack vare en lärare från skolan vågade jag börja stå för mina egna tankar och ideér. Med blandade reslutat. Jag förlorade den närmsta jag hade.

Den 14 juni är ett oförglömligt datum.

Jag fick en kommentar av något som jag trodde var min syster, klickade för att läsa hennes blogg. Men någon syster var det inte. Utan en tjej från Gävle som var medlem i SMF. Jag frågade hur gammal hon var. osv. osv. Nu sitter jag här, hos "kommenterar-tjejen"

Jag minns att när jag skulla klicka på "spara inlägg" för de inlägg hon kommenterade så tvekade jag och tänkte, nä jag lägger inte ut det här. En lång tråkig lista som ingen vill läsa.

Tack gode gud att jag klickade!

Till hösten började jag nian. Med betygtänk i huvudet slutade det efter bara några veckor med floder av tårar och sömn i en hel dag.

Tog nya tag och kopplade bort betygen. Ett tag. Sen om de tillbaka. Samma visa om igen.

Jag klarade det, jag är nöjd :)

Presentation

Maria Uusimäki heter jag och är 18 år. Pluggar till djurvårdare på Spånga gymnasium, andra året. Mitt största intresse är marsvin, som tar upp en stor del av min vardag och även bloggen. Men det skrivs även om tankar drömmar och vardagen.

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
      1 2 3
4
5 6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17 18
19
20
21 22
23
24 25
26
27
28 29 30
31
<<< Januari 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards