Maria, mitt i tonåren

Alla inlägg den 1 maj 2011

Av Maria - 1 maj 2011 18:03

Ni vet hur många gånger jag sagt att jag ska börja träna? Tro det eller ej så är ett träningskort inhandlat! Köpte dock bara för en månad då jag är borta 2 veckor i juni, och så skulle det vara så onödigt med ett halvårskort.


Jag marcus och rebecca var riktigt effektiva. Jag slutade jobbet 3, åkte och plockade upp dem, släppte av dem i stan där de skulle vara och träna och åkte sedan till andra sidan stan där jag tränade. När jag var klar åkte jag och plockade upp dem igen, precis rätt tajming! Kom precis hem nu och är vrålhungrig. Alldels snart ska vi äta, min sista måltid på 24h. Imorgon ska jag göra gastroskopi och får alltså inte äta något..Har en sådan tid att det inte är någon idé att åka till skolan också och har idrott, vilken inte är så bra med tom mage. Så jag ska in på banken och lösa ut mitt studiebidrag som kom på värdecheck, ringa tele2 och flytta över mitt abonnemang och ringa ungdomsmottagningen. Sen mot pappas jobb där vi ska vidare till Sabbatsberg och köra ner slang i magen.

Av Maria - 1 maj 2011 09:32

Ska alldeles strax kila iväg till jobbet. Det känns faktiskt skönt att cafét har öppnat igen, det är härligt att ha lediga helger men tråkigt att alltid behöva klura ut vad man ska göra. Idag är det iallfall första helgen vi har öppet och vädret bjuder på sol, så jag tror att kassan kommer dra in en hel del! Har ni vägarna förbi Södertälje åk ut till Enhörna och fika på Enhörna varf café! De som säger att de hittat det i min blogg får 10% rabatt, haha..närå


Igår var en trevlig kväll hemma hos Isabelle. En i marcus bands flickvän. Vi åt tacos och hade det mycket trevligt! Alla blev förvånade när vi blev ditskjutsade men jag tordes inte köra bil. Även om jag mycket väl var i skick för att köra bil vet jag inte hur känsliga blåsmätarna är och tänk om de skulle ge utslag, det är ju faktiskt många som åker dit dagen efter. Så jag tordes inte riskera mitt fina körkort som ännu bara är en papperslapp, men ändå ;-)


Nu måste jag kila, ha en bra dag allihopa!

Presentation

Maria Uusimäki heter jag och är 18 år. Pluggar till djurvårdare på Spånga gymnasium, andra året. Mitt största intresse är marsvin, som tar upp en stor del av min vardag och även bloggen. Men det skrivs även om tankar drömmar och vardagen.

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16 17 18 19
20
21
22
23
24
25 26 27 28 29
30 31
<<< Maj 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards