Maria, mitt i tonåren

Alla inlägg den 31 maj 2011

Av Maria - 31 maj 2011 21:16

Jag kom faktiskt iväg och köpte kameran! Dock inte den jag tänkte mig för de hade en annan bättre som var prissänkt och blev billigare! :-) så nu börjar mitt nya liv som en bättre människa som ska ta med sig kameran vart jag än går! Bloggen kommer bombas med bilder!


Nu har jag precis duschat och blev väldigt glad över de ränder jag fått från bikinin idag! Nu ska jag sköta det här så att jag inte bränner mig eller tappar färgen!!


Imorgon är det en kort dag i skolan där vi bara ska få veta lite betyg, vad som händer sen är lite oklart, men hursomhelst blir det roligt! :-)

Av Maria - 31 maj 2011 16:33

Jag har länge funderat på att införskaffa mig en egen kamera. Vi har ju systemkameran som är familjens, och sen har vi våran gamla vanliga kamera som jag och syrran slåss om. Men jag önskar mer än allt annat att jag skulle bli bättre på att fota när jag är och far. Och det är svårt när jag inte alltid kan få ta kameran med mig. Så jag har kikat runt litegranna och hittat en till ett jättebra pris på netonnet som faktiskt ligger rätt så nära här också. En nikonkamera med 14 megamixlar, bra zoom och kostar 1290. Och när jag ändå är i farten tror jag att jag ska slå till på en plattång för 99 kronor. En liten reseplattång som har likadana plattor som en vanlig men bara att den är lite mindre. Det är också ett problem här i huset, vi har bara en plattång som sara dessutom inte släpper ur sikte..Men tanke på löneförhöjningen nu när jag är 18 tas inte ens hela månadslönen från förra månaden utav det här.

            


Har precis kommit in efter en heldag i solen, nja med lite avbrott för kiss och drickpauser!

Av Maria - 31 maj 2011 11:51

Ligger här och njuter av livet och av solen. Det blåser ganska mycket men på altantrallen är det ganska lä faktiskt! Sol, Spotify, snart sommarlov. Kan det bli bättre??

 

Presentation

Maria Uusimäki heter jag och är 18 år. Pluggar till djurvårdare på Spånga gymnasium, andra året. Mitt största intresse är marsvin, som tar upp en stor del av min vardag och även bloggen. Men det skrivs även om tankar drömmar och vardagen.

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16 17 18 19
20
21
22
23
24
25 26 27 28 29
30 31
<<< Maj 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards