Maria, mitt i tonåren

Direktlänk till inlägg 7 maj 2011

länge sedan sist

Av Maria - 7 maj 2011 19:51

Det känns som om det har gått några dagar sedan jag skrev någonting här. Det har hänt ganska mycket men bara tråkigt. Plugg är det enda som hänt. Det är vad jag gjort dagarna igenom och drömt om på nätterna. Det var så skönt med en utställning idag, bara få gosa och döma mysiga marsvin. Det var en jättetrevlig utställning som alltid på svealands utställningar. Jag dömde petten och blir lika förvånad varenda gång över vilken hög nivå petmarsvinen ligger på! Alla är så rena och fina i pälsen, mysiga i tempramentet och det är sällan man ser en med smuts i öronen eller talgkörteln! Idag var alla djur verkligen hur fina som helst och det är så roligt att döma!

Jag ställde Desideria i ras som fick ck i championklass. Vår lilla prinsessa :-) Hon ska få ställas på SM också sen ska hon sättas med hane.

Zambezi följde med för att få åka på dambesök hemma hos uppfödningen Mosaiques. Hoppas han sköter sig!


Nu ska jag dimpa ner i soffan och försöka hålla mig vaken en liten stund till. Imorgon ska jag vara på skolan klockan 9 då vi har expo. Alla som har vägarna förbi, kom och kolla på alla våra djur! Skolan är öppen som djurpark i helgen. Ska plocka upp min käre klasskompis evelina på stationen och vi ska köpa frukost på mcdonalds drive in (något man bara måste göra när man har körkort!) Sen ska vi ta bilen hela vägen till skolan, och ja vi har en vägbeskrivning med oss ;-)

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Maria - 9 augusti 2011 10:58

läs min blogg på mariauusimaki.blogg.se istället!

Av Maria - 4 augusti 2011 16:55

Jag får inte till det med att ladda upp bilder från mobilen hit till bloggen, så jag byter blogg till blogg.se. jag hoppas att ni tappra läsare som följer mig här fortsätter i blogg.se. den nya bloggen heter mariauusimaki.blogg.se :-)...

Av Maria - 4 augusti 2011 11:20


Godmorgon! Varje dag (förutom igår när grannen klippte gräset) så har jag sovit till 11. En perfekt tid, precis lagom till solen börjar bli varm och solvänlig!   Tänkte bara tipsa er om karotentabletterna jag äter. Jag började med dem för att jag...

Av Maria - 4 augusti 2011 00:37

Kvällens egentliga planer gick i kras, börjar tröttna på att arrangera saker när folk hoppar av i sista sekund! nu blev kvällen bra, om inte bättre, ändå. jag och marcus åkte in till stan, köpte med oss lite fika och satte oss vid slussen. Södertälje...

Av Maria - 3 augusti 2011 09:47

Vaknade rätt så tidigt idag, vår morgonpigga granne vars gräsmatta börjar precis utanför mitt fönster fick för sig att klippa gräset imorse. Men - mer tid till att sola!   För ett tag sedan nämnde jag det där skolarbetet som jag fått en idé till....

Presentation

Maria Uusimäki heter jag och är 18 år. Pluggar till djurvårdare på Spånga gymnasium, andra året. Mitt största intresse är marsvin, som tar upp en stor del av min vardag och även bloggen. Men det skrivs även om tankar drömmar och vardagen.

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16 17 18 19
20
21
22
23
24
25 26 27 28 29
30 31
<<< Maj 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards