Maria, mitt i tonåren

Direktlänk till inlägg 26 januari 2009

Sicken dag!

Av Maria - 26 januari 2009 15:34

Tro inte att jag missade bussen idag! BARA för att jag skrev igår att jag aldrig gjort de.

Eller missade gjorde jag inte direkt..


Jag gick upp tidigt idag för att hinna mata djuren. Och när jag gick upp tidigt hann jag bli hungrig. Jag satt mig och åt frukost och drog ut på tiden lite. Hittade en tidning på bordet och tänkte inte alls på att jag inte var färdig klädd. Jag hade tänkt att ha tunikan jag köpte förra veckan, och gick runt med strumpbyxor och linne när jag fixade med djuren. Jag satt som sagt och dagdrömde lite när jag åt och såg sen att klockan var betydligt mer än vad jag trodde! Körde ett snabbrejs med tandborsten, drog på mig tunikan och sprang till bussen. Halvvägs till bussen såg jag att tunikan var kortare än vad jag todde! Plus att det var skuren på sidan och eftersom strumpbyxorna var vita såg man trosorna. Inte så värst kul att gå så till skolan.. Så jag gick hem igen och drog på mig mina legginsjeans. Kändes mycket bättre! Men då missade jag ju alltså bussen..

Tog bussen som gick en halvtimme senare. Då kändes det faktiskt som jag var påväg till gymnasiet. Först var bussen öde och jag kände ingen. Sen tog jag tåget eftersom jag inte var säker på busstiderna för det andra bussen. DÅ kändes det ännu mer som det! Satt på tåget och läste "Stocholm City" tidningen. Och längtade mer än vad jag gjort tidigare! Väl i skolan kunde jag ju inte säga att jag kom försent för att jag tog fel byxor...så därför fick det bli att jag missade bussen.

Jag har också varit väldans trött idag. Så trött att jag vart hyperaktiv. Har skrattat mig igenom dagen. Åt ingenting började jag skratta, rätt ut. Och eftersom alla tycker jag skrattar kul gör dom så jag skrattar ännu mer. Och tillslut skrattade jag så att jag fick kramp i magen. Men så är det att heta Maria och ha en sån här start på dagen.


Nu har jag precis kommit hem från skolan och har köpt med mig lite godis. Ska försöka plugga lite. Förresten, vi fick tillbaka provet vi skrev i fredags. Ett enda fel bara!!


Med familjen är det bättre idag, tror nog att det är så att jag kan få skjuts till affärn idag. Så slipper jag bära tunga kassar. Det är jobbigt, speciellt när det är glashalt ute! Men att laga maten får jag nog äran att göra. Lika bra det kanske så dom behåller sina basillusker för sig själva. Dom vill inte jag ha!

 
 
"Tindra"

"Tindra"

27 januari 2009 23:43

Hej! jag har gått på spånga gymnasium, kan absolut rekomendera dej att söka dit, det är den absolut bästa skolan på hela denna jord, ja skulle kunna gå om den flera gånger,det är mycket kämpa, men det är absolut värt det! Det är svårt att få jobb efter, men du kommer inte ångra dej, dessutom är det så att man ska ju göra det man mår bra av :)

http://www.tindrashem.blogspot.com

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Maria - 9 augusti 2011 10:58

läs min blogg på mariauusimaki.blogg.se istället!

Av Maria - 4 augusti 2011 16:55

Jag får inte till det med att ladda upp bilder från mobilen hit till bloggen, så jag byter blogg till blogg.se. jag hoppas att ni tappra läsare som följer mig här fortsätter i blogg.se. den nya bloggen heter mariauusimaki.blogg.se :-)...

Av Maria - 4 augusti 2011 11:20


Godmorgon! Varje dag (förutom igår när grannen klippte gräset) så har jag sovit till 11. En perfekt tid, precis lagom till solen börjar bli varm och solvänlig!   Tänkte bara tipsa er om karotentabletterna jag äter. Jag började med dem för att jag...

Av Maria - 4 augusti 2011 00:37

Kvällens egentliga planer gick i kras, börjar tröttna på att arrangera saker när folk hoppar av i sista sekund! nu blev kvällen bra, om inte bättre, ändå. jag och marcus åkte in till stan, köpte med oss lite fika och satte oss vid slussen. Södertälje...

Av Maria - 3 augusti 2011 09:47

Vaknade rätt så tidigt idag, vår morgonpigga granne vars gräsmatta börjar precis utanför mitt fönster fick för sig att klippa gräset imorse. Men - mer tid till att sola!   För ett tag sedan nämnde jag det där skolarbetet som jag fått en idé till....

Presentation

Maria Uusimäki heter jag och är 18 år. Pluggar till djurvårdare på Spånga gymnasium, andra året. Mitt största intresse är marsvin, som tar upp en stor del av min vardag och även bloggen. Men det skrivs även om tankar drömmar och vardagen.

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
      1 2 3
4
5 6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17 18
19
20
21 22
23
24 25
26
27
28 29 30
31
<<< Januari 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards