Maria, mitt i tonåren

Direktlänk till inlägg 25 januari 2009

Söndag

Av Maria - 25 januari 2009 10:49

Här är det forfarande sjukstuga. Men nu har även syster insjuknat och hostar och har feber. Så jag får fortsätta vara husmor idag.

Om jag ska följa trenden här hemma så ska jag bli sjuk ikväll. Mamma insjuknade i torsdagskväll,pappa i fredags och Sara igår. Är det min tur nu ikväll?

Mamma sa nyss; - Du måste gå till affären, vi har ingenting att äta hemma.


Marsvinens grönsaker är slut, kylskåpet är helt tomt, lika så skafferiet. Finns bara några ynka makaroner. Och en förpackning grönsaksbuljong. Inte mycket att göra en hel lunch av..

Så snart måste jag gå till affärn. Som tur va fanns det grönsaker så det räckte till de fyrbentas frukost iaf.

Måste ut i rusk vädret och fylla på hö tunnan också. Det tog också slut imorse. Och de burar där de går många måste bytas. För att inte jag ska behöva gå naken i skolan imorgon måste jag stryka allt det jag tvättat. Sen ska man serva familjen också! + göra mat. Det spelar egentligen inte så stor roll vad jag gör då det bara är jag som känner smak. Sen är golven dammiga!

Nej, jag tänker aldrig bli husmor när jag blir stor!


Igår klippte jag klorna på hela gänget förresten! Och Prinsessan börjar komma iform igen. Algot som tidigare varit som en tegelsten hade tappat lite massa för ett tag sen, men nu är det tillbaka. Sen kände jag att Ior är ju kanon i kroppen, men eftersom han är såld men går här hemma tills den nya familjen kan ta emot han och hans burkompis hinner jag inte ställa honom. Sen är det ju inte riktigt våran längre heller. Men det skulle ha vart kul att ställa han i Valbo.

Det är dax att anmäla snart, minns inte vilket sista anmälningsdatum var men jag har för mig att det var i mitten på februari någongång. Och det skulle vara skönt att för en gång skull inte vara ute i sista sekund.

Gänget jag har tänkt att anmäla är:


Beatrice pet & ras. hon hinner bli senior med bara några dagar vilket inte är sådär jätte kul kanske..

Prinsessan pet & ras

Cindra klippta & pet

Algot pet & ev. klippta jag vill jättegärna ställa han då jag tycker han är så fin. Får se vad min kompanjon tycker om det..


Sen har jag ju himla lust att ställa socker söta Alina i pet också. Bara för att hon är så söt! Sötare teddy har jag nog inte sett! Jag antar att mamma ska ställa henne i ras. Då kan hon ju lika gärna visas i pet också :)


Sickan blir troligtvis inte med den här gången. Då hon ska sättas med hane om några veckor. Beror på när hanen är "färdig" hos uppfödaren. Men om det är så att vi får hem honom i Valbo blir hon självklart med!

Nä, nu ska jag vara husmorig.


 
 
Lena

Lena

25 januari 2009 16:23

Hoppas du klarar dig från sjuksängen ;))

Kram Lena

http://www.nygards.bloggagratis.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Maria - 9 augusti 2011 10:58

läs min blogg på mariauusimaki.blogg.se istället!

Av Maria - 4 augusti 2011 16:55

Jag får inte till det med att ladda upp bilder från mobilen hit till bloggen, så jag byter blogg till blogg.se. jag hoppas att ni tappra läsare som följer mig här fortsätter i blogg.se. den nya bloggen heter mariauusimaki.blogg.se :-)...

Av Maria - 4 augusti 2011 11:20


Godmorgon! Varje dag (förutom igår när grannen klippte gräset) så har jag sovit till 11. En perfekt tid, precis lagom till solen börjar bli varm och solvänlig!   Tänkte bara tipsa er om karotentabletterna jag äter. Jag började med dem för att jag...

Av Maria - 4 augusti 2011 00:37

Kvällens egentliga planer gick i kras, börjar tröttna på att arrangera saker när folk hoppar av i sista sekund! nu blev kvällen bra, om inte bättre, ändå. jag och marcus åkte in till stan, köpte med oss lite fika och satte oss vid slussen. Södertälje...

Av Maria - 3 augusti 2011 09:47

Vaknade rätt så tidigt idag, vår morgonpigga granne vars gräsmatta börjar precis utanför mitt fönster fick för sig att klippa gräset imorse. Men - mer tid till att sola!   För ett tag sedan nämnde jag det där skolarbetet som jag fått en idé till....

Presentation

Maria Uusimäki heter jag och är 18 år. Pluggar till djurvårdare på Spånga gymnasium, andra året. Mitt största intresse är marsvin, som tar upp en stor del av min vardag och även bloggen. Men det skrivs även om tankar drömmar och vardagen.

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
      1 2 3
4
5 6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17 18
19
20
21 22
23
24 25
26
27
28 29 30
31
<<< Januari 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards