Maria, mitt i tonåren

Alla inlägg den 22 februari 2008

Av Maria - 22 februari 2008 17:46

Skönt med fredag även om jag har vart hemma i veckan.

Jag och mamma har precis gjort nån slags pizza, inte som en vanlig utan med tunnare botten köttfärssås med paprika oppanpå, inge ost eller nått sånt, men dom var såååå goda, mums!


Tog bilder på marsvinen idag också. Har tänkt hela tiden " Jag gör det imorgon" men det där imorgon vart aldrig. Men idag sa jag, Idag SKA jag fota djuren! Så fram med kameran!

Riktigt fina bilder lyckades vi få till. Prinsessan börjar bli jätteduktig att stå framför kameran, ( det är sånt man får vänja sig vid om man har mig som matte;)) Hon har tillochmed börjat stå lite tjusigt nu! Cindra rör sig inte så mycket så alla bilder på henne blir nästan lika dana som man inte rör kameran själv.

Har lagt ut bilderna på hemsidan

http://www2.ekeby-ktv.net/1597/marias_bilder_08.htm


Rummet blev också städat idag.

När det är så där soligt som det var på förmiddan ser man hur dammigt det är..usch..men nu är det finfint!

Det har varit riktigt vårväder idag, nästan...runt +9 grader och skinande sol!

Men det blåste så mycket så att man trodde huset skulle flyga iväg som en liten fluga..riktigt obehagligt..Och nu blåser det som in i norden! Det var en gång när det också blåste så här mycket, eller då var det nog storm, kanske det var Gudrun. Men iallafall så mitt i natten när det blåste som mest låssnade våran skorsten på ena sidan så när det blåste så lät det sschhhhh sen BOOOM! då slog den sidan som satt fast fortfarande ner i taket..inte kul att FÖRSÖKA sova då..

Av Maria - 22 februari 2008 10:03

Idag är det soligt, otroligt soligt.Till och med så att man blir bländad inomhus.Är hemma idag också för att pigga upp mig lite, hostan känns lite bättre nu.

Drömde en helsjuk dröm inatt..det var nån gubbe som skulle döda två personer på skidor, just vid de tillfället åkte jag och pappa skidor mitt inne i stan:S iallafall så fick han tag på mig och pappa och skulle då ta död på oss.

men jag då som hade superkrafter av något slag drog bort den där gubben från pappa och mig.

Sedan helt plötsligt var vi på KappAhl, där var det några tjejer som flög runt och studsade på vita snören som hängde i taken. Väldigt konstig dröm måste jag säga!


Nu när det är så soligt ute ska jag passa på att fota de små krabaterna.

Lägger ut lite bilder på hemsidan ikväll om det blir några bra!

Sen ska jag nog hinna städa rummet också, det ser inte så hejdlöst roligt ut där inne just nu..


Hejsvejs!

Presentation

Maria Uusimäki heter jag och är 18 år. Pluggar till djurvårdare på Spånga gymnasium, andra året. Mitt största intresse är marsvin, som tar upp en stor del av min vardag och även bloggen. Men det skrivs även om tankar drömmar och vardagen.

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2
3
4
5
6
7 8
9
10
11
12 13 14 15 16 17
18 19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
<<< Februari 2008 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards