Maria, mitt i tonåren

Alla inlägg den 7 februari 2008

Av Maria - 7 februari 2008 21:35

Torsdag kväll är en ganska bra kväll, då kan man tänka, åhh imorgon är det fredag.

Det känns så skönt med fredag.

Idag i skolan var det lungt och skönt. dagen började med projektarbete i en och en halv timme, fick ganska mycket gjort där.

Sen efter den lilla rasten vi hade var det bild, alltid lika roligt!! vi fick skissa av våra mobiler från alla håll och kanter..rolig bildlärare det där;)

sen var det lunch. Åt som en häst, det var korvstroganoff, mmm mums:)

efter lunchen var det musik i en och en halv timme, jag redovisade en uppsats jag hade skrivit om Beethoven.

Lite svårt var det eftersom jag har åkt på den där jädra förkylningen så jag stog där framme mitt inför hela klassen ( vilket bara idag var drygt 10 personer, restan var sjuka) och redovisade min Beethoven harklig och dann, men det gick tillslut.

Efter skolan kom jag hem och pluggade som en galning till ett spanska prov vi har imorgon. ungefär 50 glosor, klockan 8 verd att kunna börja i alla former + att kunna skilja glosorna från femenin och maskulin..men jag kan nästan alla glosor nu och verben och klockan kunde jag sen förut så det går nog bra.

Nu sitter jag nuduschad framför datorn med en stor kopp te i handen som snart är slut.tog upp Prinsessan i eftermiddags och hon har blivir riktigt stor nu hela 7 månader. hon är inte min lilla bäbis längre, men otroooligt söt är hon fortfarande:)

Cindra rosslar fortfarande, han försökt med allt möljugt, ge mycket persilja, antibiotika, höja värmen i rummet men inget funkar...man får väll vänta och se och hoppas på att det försvinner av sig själv.

Nu är tet slut så nu ska jag borsta tänderna och sen ska jag gå och lägga mig

Godnatt:)

Presentation

Maria Uusimäki heter jag och är 18 år. Pluggar till djurvårdare på Spånga gymnasium, andra året. Mitt största intresse är marsvin, som tar upp en stor del av min vardag och även bloggen. Men det skrivs även om tankar drömmar och vardagen.

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2
3
4
5
6
7 8
9
10
11
12 13 14 15 16 17
18 19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
<<< Februari 2008 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards