Maria, mitt i tonåren

Alla inlägg den 27 april 2010

Av Maria - 27 april 2010 12:18

Idag är jag hemma från skolan. Vaknade upp med världens huvudvärk som vägrade ge sig trots Ipren. Har knappt sovit något inatt och när jag väl somna sov jag jätte oroligt. Natten har känts som en evighet. Vill bara få ettan gjord och sen ha ett underbart sommarlov framför mig där jag inte behöver räkna 1+1 ens..

Jag som sa igår att jag inte var stressad, har bara väldigt mycket att göra. Det drar jag tillbaka.. Var ju hos läkarn förra veckan för att det gör så ont i bröstet på mig, fick gå hem med samma svar som alltid, att jag måste hitta en balans och lyckas hantera det. Det är inet så jäkla lätt kan jag säga. Om jag ska släppa allt jag har för händerna så fort det gör ont så kommer jag inte få ett skit gjort. Mamma var in på apoteket igår och rådfrågade efter någon medicin, hon blev föreslagen en medicin för något mot magsyra. Så det är väl bara att knapra det. Började igårkväll och tog också en imorse men ändå gör det ont.

Så idag har jag faktiskt tänkt att inte plugga något alls. Jag skulle kanske behöva men det viktigaste är inte att prestera bäst, utan att må bra. Har suttit inne hos djuren sen jag gick upp vid 11. Ska försöka hitta på något att göra nu med, men lite lugnt, för huvudet hänger inte med riktigt ännu.


Förlåt om det bara blir tråk tjaj inlägg, men jag måste få ur mig allt på något vis.

Presentation

Maria Uusimäki heter jag och är 18 år. Pluggar till djurvårdare på Spånga gymnasium, andra året. Mitt största intresse är marsvin, som tar upp en stor del av min vardag och även bloggen. Men det skrivs även om tankar drömmar och vardagen.

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
      1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23 24 25
26
27 28
29
30
<<< April 2010 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards