Maria, mitt i tonåren

Direktlänk till inlägg 9 december 2009

update P

Av Maria - 9 december 2009 21:01

Jo, hon lever. Jag är totalt klyven över vad jag ska göra. Hennes tandrötter i kindtänderna var något förväxta, dock inget akut. Men en varböld hade bildats som tömdes (ingen trevlig syn eller doft). Hon är pigg som en nötkärna annars och äter utan några som helst konstigheter. Så nu ska hon gå på Baytril samt smärtstillande i 10 dagar. Om bölden inte är helt borta med hjälp av antibiotikan måste man operera henne. Det är där jag är klyven. För det kan ju bli så att de växer fort och kommer bli värre och värre rätt fort. Eller så växer de jättelångsamt och det kanske räcker med en operation bara för att få bort bölden som blivit innan hon dör av ålderdom. Men om det nu är så att de växer fort och hon bara får ondare och ondare efter operationen, vad är rätt för henne. Hon är som sagt pigg och då har jag inte hjärta att ta bort henne. Efter ett lååångt samtal med underbara Sara så har jag fått lite ordning på huvudet. Jag vill ge henne kuren med antibiotika, det kaaan ju hända att den försvinner med hjälp av den. Annars operera en gång. Om hon sedan blir värre igen får jag överväga hur läget är då. Men först göra allt jag kan innan man tar henne ur livet. För jag vet hur jag är, jag kommer ångra mig om jag tar bort henne innan operation. Eftersom hon är i så bra skick skulle hon förmodligen klara en operation.


Så nu går hon i en egen bur med fleece som bottenmaterial och hö knytet i gallret. Snuttan..

Min vackra Prinsessa..varför ska hon råka ut för så mycket? Men hon har beviserligen en livsvilja hårdare än stål. Hon ger inte upp i första taget. Hennes vackra ögon gnistrar fortfarande, hon har livsvilja och lider inte! Usch..börjar bara grina.


Annars då. Praktiken går strålande. Vart akutinringd till hunddagiset på dagen idag. De är ju samma ägare som butiken så det var ju rätt lätt ordnat. Slutade där vid tre och gick till butiken då. Men en hund från dagiset som skulle till S som jobbar i butiken. Jag vill ha hund. Imorgon börjar jag 12 och tänkte springa en snabbis på stan innan och handla de sista julklapparna. Vet nästan vad jag ska ha, tre kvar. Sen måste jag spara pengar, oooom det blir operation..


Nu är det medicindags.

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Maria - 9 augusti 2011 10:58

läs min blogg på mariauusimaki.blogg.se istället!

Av Maria - 4 augusti 2011 16:55

Jag får inte till det med att ladda upp bilder från mobilen hit till bloggen, så jag byter blogg till blogg.se. jag hoppas att ni tappra läsare som följer mig här fortsätter i blogg.se. den nya bloggen heter mariauusimaki.blogg.se :-)...

Av Maria - 4 augusti 2011 11:20


Godmorgon! Varje dag (förutom igår när grannen klippte gräset) så har jag sovit till 11. En perfekt tid, precis lagom till solen börjar bli varm och solvänlig!   Tänkte bara tipsa er om karotentabletterna jag äter. Jag började med dem för att jag...

Av Maria - 4 augusti 2011 00:37

Kvällens egentliga planer gick i kras, börjar tröttna på att arrangera saker när folk hoppar av i sista sekund! nu blev kvällen bra, om inte bättre, ändå. jag och marcus åkte in till stan, köpte med oss lite fika och satte oss vid slussen. Södertälje...

Av Maria - 3 augusti 2011 09:47

Vaknade rätt så tidigt idag, vår morgonpigga granne vars gräsmatta börjar precis utanför mitt fönster fick för sig att klippa gräset imorse. Men - mer tid till att sola!   För ett tag sedan nämnde jag det där skolarbetet som jag fått en idé till....

Presentation

Maria Uusimäki heter jag och är 18 år. Pluggar till djurvårdare på Spånga gymnasium, andra året. Mitt största intresse är marsvin, som tar upp en stor del av min vardag och även bloggen. Men det skrivs även om tankar drömmar och vardagen.

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
  1
2
3
4
5
6
7
8
9 10 11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< December 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards