Maria, mitt i tonåren

Alla inlägg den 11 december 2009

Av Maria - 11 december 2009 13:20

Idag är jag ledig från praktiken då jag jobbade helg förrförra veckan.

Gick upp rätt tidigt och började fixa inför imorgon. Blir ju bara Junipher och Doris som följer med. Sen ska en teddyhane levereras också. Han är badad och fejjad. Tjejerna är nästan klara, de sista stråna ska ryckas sen ska de badas, sen är de också i toptrim!


Jag tycker att bölden krymper. Men hon har ett jävulst läkkött så på två timmar är det igenläkt igen. Och det är ju meningen att det ska vätska sig hela tiden, så jag var där nyss och blötte såret med lite koksalt, då öppnar det sig. Fick ut lite var också. Men hon börjar klaga nu när men håller på, förut sa hon inte ett ljud. Men superduktig är hon fortfarande, och lika pigg som vanligt. Bajset är normalt, håller stenkoll på det!


Tog upp Elsa idag när jag städat hennes bur och klämde igenom henne. Antingen är hon i typ 3e, 4e veckan. För man känner inga foster men hon är sådär "stabil" i magen, eller så är hon i väldigt god form efter kullen. Funderar nästan på om jag ska ta ut hanen och se om hon är dräktig till Kista, annars kanske hon får följa med! Måste prata med mammsen. Juste anmälan till Kista!


Sen måste jag berätta en sak, jag vet att jag inte nämt det så mycket. Men jag och Marcus har varit tillsammans i 6 månader idag! Han är förövrigt pälsallergiker men lik förbaskat ska han med in till djuren när jag ska göra något där. Då får han skylla sig själv. För marsvinen ingår liksom i priset ;)


Nu ska jag nog sätta igång att trimma det sista och bada de så de hinner torka ordentligt och så. Om någon timme kommer M förbi och lämnar av en lurvtuss jag ska ställa åt henne. Skönt att för en gång skull ha kvällen ledig innan en utställning! Jag ska iaf titta på Idol ikväll ja! Håller på Eric ;) Sen imorgon bitti bär det av klockan 6 mot stan och möta upp D :)

Presentation

Maria Uusimäki heter jag och är 18 år. Pluggar till djurvårdare på Spånga gymnasium, andra året. Mitt största intresse är marsvin, som tar upp en stor del av min vardag och även bloggen. Men det skrivs även om tankar drömmar och vardagen.

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
  1
2
3
4
5
6
7
8
9 10 11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< December 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards