Maria, mitt i tonåren

Alla inlägg den 7 december 2009

Av Maria - 7 december 2009 20:45

Psst! Fotade nyss grabbarna och tänkte passa på att göra lite reklam för dom här :)


   

Baileys King och Baccardi King heter dessa grabbar och kommer nog bli utmärkta för petutställning! Det de faller på ur rassynpunkt är deras färg som är rätt mörk.

Men söta och keliga som sjutton är dom ändå! :)

De är födda 14 oktober och är alltså flyttklara!


Är du intresserad, kontakta mig på brackla@hotmail.com  


kan inte låta bli att lägga ut en jag tog på Prinsessan också..

man ser knölen rätt väl...:(  

Av Maria - 7 december 2009 18:57

En månad och tre dagar efter Bea dött händer nästa grej.

Dock ingen som dött nu men en sjukling har jag..Prinsessan.

Igår när jag kom hem från Sara gick jag in till marsvinen och först skrattade lite smått åt Prinsessans dubbelhaka jag såg när hon ställde sig över burkanten tills jag rätt snabbt såg att det var ingen dubbelhaka.. Det var en knöl, stor som en pingisboll. Har letat frenetiskt efter ett hål eller tecken på att hon skulle stuckit sig. Hon ömmar inte alls och bryr sig inte om man är och pillar på den. Den här har alltså kommit över helgen. I övrigt är hon helt pigg och äter lika mycket som vanligt! Så antingen är det en extreeeemt elakartat tumör som gått hiskligt fort, eller något annat, lite vänligare. Vi har iaf en tid på Roslagstull imorgon 19:30. Jag har inte råd att förlora min Prinsessa, då går jag sönder. Men jag är beredd på att lägga ner ALLT jag har för hennes bästa. Gråter bara av tanken på hur det kan sluta imorgon. Nu måste jag prata om annat.


Helgen hos Sara var mer än bäst. Vi är verkligen som Piff och Puff, Bill och Bull, Helan och Halvan. Kan skratta åt allt och inget och har det helt enkelt helt sjukt roligt! I lördags var vi till Valbo och letade julklappar. Vi både vart måttligt irriterade för att vi inte hittade något, tillslut när vi höjt glädjemätarn genom att pröva lite roliga mössor vart det lättare och vi båda gick ifrån med lite julklappar. Dock har jag några kvar, men det får jag försöka hinna på lunchen på praktiken eller något sånt!

Presentation

Maria Uusimäki heter jag och är 18 år. Pluggar till djurvårdare på Spånga gymnasium, andra året. Mitt största intresse är marsvin, som tar upp en stor del av min vardag och även bloggen. Men det skrivs även om tankar drömmar och vardagen.

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
  1
2
3
4
5
6
7
8
9 10 11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< December 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards